Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

redigert: overdrivepedaler, kabinetter og amper


Konnis

Anbefalte innlegg

Jeg mista litt lysta til å høre nÃ¥r jeg mÃ¥tte vente ett minutt før jeg fÃ¥r lasta ned :P

Uansett, hvis jeg har forstått det rett var det der en Peavey Valveking? Hva slags gitar spiller du med? Og har du prøvd å bytte rør elns? Noen sjans for at de kan ha tatt kvelden?

Jeg har selv en Peavey Valveking (helt stock, både rør og elementer), som jeg spiller på med en lousy strat-kopi med SD hotrails/duckbucker, og det låter på ingen måte slik som det opptaket. Peavey Valveking funker helt fett å spille metall på, utvilsomt! Skal visstnok også hjelpe veldig å koble til et eksternt kabinett.

Vet ikke hva som er problemet med ampen din, men det er åpenbart noe, for en valveking låter ikke slik! (Regner med at du har prøvd å skru litt på gain og eq og slikt? :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bytte rør etter 2 uker?

Og det eneste som irriterer meg skikkelig, er denne "fjong"-lyden som kommer etter en palm-muting. Skulle da tro at dette har med elementet og sånt å gjøre, ikke rør eller EQ? Har skrudd mye, ja. Ikke der det ligger.

Men før jeg kjøper et eksternt kabinett må jeg vite om dette fikser denne "fomp"-lyden som henger igjen etter hver palm muting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å virke hovmodig... hvordan kan dÃ¥rlig teknikk gjøre utslag pÃ¥ hvordan elementet reagerer?

Ulyden kommer selv om strengen har stoppet å vibrere, bare så det er sagt. ;)

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at lyden er tydligst på åpen E-streng. Blir dog ikke annerledes samma hvor mye jeg demper strengen, og samma hvordan. Noen som har noen andre innspill en rør og teknikk?

Er du sikker på at det er elementet? jeg har ikke hørt klippet, men ut fra det du sier høres det ut som ressonansvibrasjoner. Du kan prøve å endre volumet i høyttalerkassen, enten med en pute e.l og se om det funker. Pass på at det ikke hindrer vandregangen til konen

Edit: Jeg regner med at du har testet med EQ og slike ting? Tung mellomtone kan lage rar lyd i noen sammenhenger

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. når jeg sier elementet, sÃ¥ mener jeg at det ikke ligger i EQ eller røra. Mener vibrasjons-greier, ja. Sorry for mitt almenne og upresise sprÃ¥k.

Skal jaggu prøve pute/tøystykke-trikset! Innbiller meg faktisk at DET kan virke. For hvis du tar deg et minutt og hører på klippet, kommer det veldig tydelig fram hva som er ulyden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal høre nå

EDIT: Har hørt klippet, og ja; for meg høres det ut som du treffer ressonansfrekvensen i ampen. Det betyr ikke at det ER det. Høres også litt ut som det er en dyp tone som liksom ikke slipper helt ut, men blir "fanget" i kabinettet. hehe, enn hvor teit det høres ut:P

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det kanskje ha noe med reverben å gjøre? Hvis du banker på den kommer det jo litt rare lyder. Og en vanlig "feil" på valvekingene er at reverben ikke er skrudd godt nok fast. Sånn at den kan få vibrasjoner. Og hvis kabinettet vibrerer så kan det kanskje få reverbboksen til å vibrere så den lager lydene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som syns det er fjernt å forvente noe annet enn at en Ã…PEN 112-COMBO leverer slarkebass nÃ¥r man prøver Ã¥ spille metall pÃ¥ den?

Basert på hvordan min VK112 låter når jeg prøver å spille metall på den, så ja :)

Selvfølgelig er den ikke like übertigt som et lukket 4x12 med 5150 elns foran, men det låter veldig mye tightere enn klippet til Konnis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.