Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tele-look i eik


Anbefalte innlegg

Sit og kikar på div. stemmeskruar, er det noken vits i å bruke ei formue på dette? Er frista til å gå for disse: http://store.guitarfetish.com/chsusmgost14.html

Nokon som har testa dei?

Liten vits i å bruke noen formue ihvertfall, og litt av vitsen er vel at det skal være en "budsjettgitar" så jeg hadde ikke villet gjøre all verden ut av f.eks. stemmeskruene. Kjøp noe som passer og som holder til ditt bruk. De er jo dessuten med enkle grep utskiftbare om du skulle komme over et knallkjøp en eller annen gang og gitaren ellers viser seg å være av en slik beskaffenhet at du vil oppgradere den.

Nei, gå for en rimelig type... og den du linker til ser jo ut til å være helt greie til formålet!

Nå er jeg forresten spent på hvordan prosjektet ditt ser ut, så det er vel snart på tide å poste litt fler bilder... (hint hint) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 402
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nå er jeg forresten spent på hvordan prosjektet ditt ser ut, så det er vel snart på tide å poste litt fler bilder... (hint hint) :rolleyes:

Lovar å poste bilete i kveld når bridgen er montert! Har liggande noken gamle stemmeskruar, vurderer å montere disse inntil vidare, for å teste spelbarheita og lyden i fjøla. Må få ut fingeren snart og få gjort ferdig routinga, slik at eg får begynne på finishen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sit og kikar på div. stemmeskruar, er det noken vits i å bruke ei formue på dette? Er frista til å gå for disse: http://store.guitarfetish.com/chsusmgost14.html

Nokon som har testa dei?

du har jo disse til 200 spenn fra en norsk butikk : http://www.gitarist.mystore.no/ds_product_...products_id/296

aldri testa de så kan ikke gå god for kvaliteten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at de er laget for 8mm boring... regner med at Chuck har 10mm på sin hals? Er i tilfelle avhengig av foringer i tillegg da hvis de skal passe uten å slenge for mye i hullet.

Har 10 mm boring ja, så disse fra gitarist.no passar ikkje. Går nok for dei i fra GF, billig og sikkert meir enn bra nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående hull- det Greener sa. Ikke vanskelig i det hele tatt. På "Tele"-n min er det også boret hull fra kontrollrommet og opp til neck- pickup, men hvis du ønsker det, kan du der frese et spor.

Angående "vanskelig" med hullboring- det lages jo haugevis med gitarer hver dag der man borer ut en sånn kanal, så det er jo beviset på at det er mulig å lage et sånt hull.

Har du boret routinga enda? På mitt prosjekt brukte jeg et langt 6mm bor og gikk inn fra halslomma og bora via neckpickuprommet ned til utfresinga for kontrollplata. Funka som f.. det! Boret må være rundt 25 cm langt, men det finnes jo i handelen... eller en eller annen snekkerkompis har helt sikkert noe tilsvarene i enten 6- eller 8mm vil jeg tro?

Fra bridge pickuplomma bora jeg bare skrått ned i kontrollhullet... gikk veldig greit det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du boret routinga enda? På mitt prosjekt brukte jeg et langt 6mm bor og gikk inn fra halslomma og bora via neckpickuprommet ned til utfresinga for kontrollplata. Funka som f.. det! Boret må være rundt 25 cm langt, men det finnes jo i handelen... eller en eller annen snekkerkompis har helt sikkert noe tilsvarene i enten 6- eller 8mm vil jeg tro?

Fra bridge pickuplomma bora jeg bare skrått ned i kontrollhullet... gikk veldig greit det også.

Har ikkje fått fresa ut verken pu-lommer eller kontroll-lomme, så...men takk for tipset, har grubla ein del på korleis det der skal gå, høyrest ut som ei grei metode du har brukt ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke helt 100% utifra hva jeg kan se på bildene. Ser ut som den tjukkeste E-strengen ligger faretruende nærme kanten.

Ser at bileta lyg litt pga av vinkelen på kamera. Heilt nederst på halsen er det ca 3 mm til kanten i fra både tynneste og tjukkeste streng, det burde vel vere bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har eg stått i den iskalde kjellaren min og montert bridgen + fått teikna på det meste av routing (manglar bridge-pu...) Då eg skulle sjekke på teikninga mi kor djupe dei forskjellige utfresingane skal vere, fekk plutseleg heile prosjektet eit skot for baugen: Lomma for kontrollplate/pot`s skal vere 38mm djup. Kva gjer eg då når fjøla faktisk er nøyaktig 38 mm tjukk?? Er det nokon som har moglegheit til å sjekke kor djup denne lomma faktisk MÅ vere? Håpar for all del at der er litt å gå på, om ikkje anna 2-3 mm...

Monteringa av bridge gjekk fint, bortsett frå at skruane som fylgde med ikkje tålte noko som helst, spora revna av ingenting, så eg måtte bruke bastard-skruar. Funkar heilt greitt, sjøl om dei ikkje er forkromma (rustfrie...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har eg stått i den iskalde kjellaren min og montert bridgen + fått teikna på det meste av routing (manglar bridge-pu...) Då eg skulle sjekke på teikninga mi kor djupe dei forskjellige utfresingane skal vere, fekk plutseleg heile prosjektet eit skot for baugen: Lomma for kontrollplate/pot`s skal vere 38mm djup. Kva gjer eg då når fjøla faktisk er nøyaktig 38 mm tjukk?? Er det nokon som har moglegheit til å sjekke kor djup denne lomma faktisk MÅ vere? Håpar for all del at der er litt å gå på, om ikkje anna 2-3 mm...

Monteringa av bridge gjekk fint, bortsett frå at skruane som fylgde med ikkje tålte noko som helst, spora revna av ingenting, så eg måtte bruke bastard-skruar. Funkar heilt greitt, sjøl om dei ikkje er forkromma (rustfrie...)

Har ikke mulighet til å sjekke nå, men skal ta det "first thing in the morning"! Regner med at det der ikke skal være noe problem, det er i tilfelle treveisbryteren som kan lage kluss ser jeg for meg, men tipper nok at du har noen millimeter å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt måle dybden på min tele men jeg skjønner ikke hva godt det skal gjøre deg ? Du må jo måle etter hvor dyp utfresing du trenger med din plate med den bryteren og de potmeterne som er montert på den, det er jo det som avgjør hvor dyp den faktisk må være..

det jeg altså prøver å si er at hvor dyp utfresingen må være vil variere med type bryter og potensiometer. Får du problemer kan du jo bytte til mini potensiometer og en bryter som ikke er så dyp.

Mulig jeg har noe slikt liggende hvis du har noe å bytte med (tilsvarende komponenter) jeg sier bytte fordi jeg vil ha et sett liggende :)

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.