Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tele-look i eik


Anbefalte innlegg

  • Svar 402
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det ser ut til å stemme bra at det er disse pickupene ja... tror jeg har både nikkel og "forgylt" neck pickup, uten at jeg er i stand til å få sjekket ut det før om ei ukes tid. Jeg jobber på havet så det blir litt tungvint akkurat no ^_^

Den eneste synlige forskjellen er at jeg mener at det står printet Wilkinson på mine... Hvis du vurderer det så er det sikkert like greit å ta mine istedenfor å kjøpe fra junaiten... regner med at du skal spare litt på det, for å si det slik.

Men når det er sagt så ser jo disse som CastorFiber anbefalte også bra ut da! Jeg må bare ta forbehold om lyden i Wilkinson PU'ene, siden jeg som nevnt aldri har prøvd de... Du får velge sjøl... de ligger her ihvertfall...

Er det ellers noen fremdrift på selveste telekroppen?

Endret av Finger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite framgang på prosjektet dei siste dagane, har konkludert med at eg skal vente med routinga til eg får tak i hals, plekterbrett og bridge, for å vere heilt sikker på at alt blir korrekt. Dei to sistnevnte har eg ordna på ebay, mens eg vurderar sterkt ein Mighty Mite lønnehals som endar opp på ca 1000-lappen inkl. norsk moms.

Men så var det dette med å få tida til å strekke til! Denne veka har eg jobba nattskift, og frivakta går med til dotra mi på 7 mnd og soving ^_^ Men reknar med å ha litt betre tid neste veke, då begynner vel delane å dale ned i postkassa også :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en "tele" med et sett sånne i: http://store.guitarfetish.com/catepisetmvi.html

Jeg synes de låter helt fantastisk. Selv ikke spillingen min klarer å ødelegge lyden.

Likte godt lyden av disse, så trur nok eg kjem til å gå for et sånt sett. Blir ikkje kjøpt inn no med det same, eg vil prøve å fordelt utgiftene litt over tid. Har meir enn nok arbeid med kroppen dei komande vekene alikavel :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har eg bestilt den Mighty Mite halsen, og sit og kikar etter stemmeskruar. I følge butikken eg kjøpte halsen frå er hola for stemmeskruar 13/32", men eg kan ikkje finne stemmeskruar i denne dimensjonen! 11/32" er det nærmaste eg kjem, denne dimensjonen ser ut til å vere ganske vanleg...kan det vere at butikken har skreve 13 i staden for 11 ved ein feil? Uansett, det er jo snakk om berre 1 mm i forskjell, burde vel kunne passe alikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei lita oppdatering på prosjektet mitt: I dag kom første skuffelsen då eg fekk plekterbrettet i posten. det viser seg at eg har bomma litt på forma ved halsen, slik at utforminga for halsen på plekterbrettet ikkje stemmer overens med gitarkroppen. Men, kika litt på det, og trur nok eg skal greie å modifisere plekterbrettet på ein grei måte, uten at det blir skjemmande for utsjånaden på gitaren. Nektar å la ein (tilsynelatande) bagatell stoppe meg :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt usikker på hva du mener her, men vent nå i alle fall til du får halsen før du skjærer noe i noe plekterbrett og ha i bakhodet at plassering av bridge og at neck pickup liner opp med strengene i stor grad er bestemt av plekterbrett plassering.

du kan jo poste et bilde kanskje, så vi får ta del i elendet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har eg bestilt den Mighty Mite halsen, og sit og kikar etter stemmeskruar. I følge butikken eg kjøpte halsen frå er hola for stemmeskruar 13/32", men eg kan ikkje finne stemmeskruar i denne dimensjonen! 11/32" er det nærmaste eg kjem, denne dimensjonen ser ut til å vere ganske vanleg...kan det vere at butikken har skreve 13 i staden for 11 ved ein feil? Uansett, det er jo snakk om berre 1 mm i forskjell, burde vel kunne passe alikevel?

Det der er vel bare en sånn metrisk vs tommer greie. Moderne stemmeskruer er beregnet for 10mm hull stort sett. De fleste kaller dette 13/32" men her er et sikkert variasjoner. Halsen din har "asia" mål altså metriske, altså nøyaktig 10mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei lita oppdatering på prosjektet mitt: I dag kom første skuffelsen då eg fekk plekterbrettet i posten. det viser seg at eg har bomma litt på forma ved halsen, slik at utforminga for halsen på plekterbrettet ikkje stemmer overens med gitarkroppen. Men, kika litt på det, og trur nok eg skal greie å modifisere plekterbrettet på ein grei måte, uten at det blir skjemmande for utsjånaden på gitaren. Nektar å la ein (tilsynelatande) bagatell stoppe meg :huh:

Alt etter antall bånd (regner med at du har bestillt med 22 bånd?) så vil selve gripebrettet gå noe lenger ned på kroppen enn halslomma... så ikke se svart på det sånn i første omgang! Som Greener sier så må du for all del vente med å justere noe til du har halsen klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett- et plekterbrett er ikke vanskelig å modifisere, så lenge behovet er å fjerne materiale. Det andre er vanskeligere, det sier seg selv.. :)

Med en billig finérsag fra Biltema, og en liten jig sager man raskt til en egnet fasong. Det tar ikke mange minuttene, utfordringen er å være nøye nok. Kikke for eksempel på kontrolldekselet jeg lagde til telecasteren jeg hr postet, eller hvordan jeg sagde ut hull til løpelyset på glorocasteren. Det er ikke vanskelig.

Som det allerede er nevnt her, vent til du har alle delene og all routingen er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å forklare...det som er skåre ut for halsen i plekterbrettet stemmer ikkje heilt 100 % med stykket der halslomma skal vresast ut...det er snakk om å utvide denne utskjeringa på plekterbrettet med 2-3 mm. Men slapp av, ingenting blir gjort før halsen er i hus. Er avhengig av den for å finne det som faktisk blir senter på gitarkroppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då er det vel på tide med ei oppdatering her. I dag fekk eg bridgen og foringane for strengegjennomføringa, så no manglar berre halsen før eg kan begynne på merke opp for routinga. Har lagt vekk den teikninga eg fann på nettet, går for å ta alle mål av tele`n til ein kompis i staden. Legger ved eit bilete av kroppen med dei delane eg har, som de ser passar ikkje plekterbrettet 100 % med forma på kroppen. Skuffande, men eg let ikkje det øydelegge prosjektet, tek det heller som ein lærepenge til neste gang ^_^

285659.jpeg

Planen vidare er å få fresa halslomma (når eg har fått halsen) og ta resten av routinga der i frå, slik at eg er sikker på at eg får montert alt i sener i forhold til halsen. Tek gjerne i mot tips på korleis eg kan få plekterbrettet til å passe betre, men det er vel ikkje så mykje eg kan gjere med akkurat den saka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jeg hadde modifisert kroppen til å følge profilen på plekterbrettet på hornet. Filer du på plekterbrettet, kommer skruehullene på feil plass, og det kommer til å se rart ut. Slik det ser ut, er ikke dette noen uoverkommelig jobb, men jeg tror kanskje jeg hadde godsnakket litt med mannen med båndsagen for å gjøre et par justeringer.

Uansett bør du vente med å forandre på noe til du har alle delene og har fått plassert dem.

Ut over det, synes jeg dette er bra ut, jeg. Eikestavene tar seg godt ut, faktisk, bedre enn det jeg hadde forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.