Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tele-look i eik


Anbefalte innlegg

Med bøssinger, meinar du foringar til å sete i hola eg borar for gjennomføring av strengane? Har disse standard bridgane med 6 sadlar gjennomføring for strengar både i bakkant og fra nedsida eller? Det fristar veldig å gå for den enklaste løysinga her, reknar med prosjektet gir meg meir ann nok arbeid alikavel...

Ja, jeg mener de foringene. Merker man skikkelig opp, og ha en benkeboremaskin, er det ikke noe stress. Har du en benkebormaskin, er det jo bare å bore opp fra oppsiden etter at du har plassert stolen, og så bore fra baksiden til bøsningene/foringene. Dette lar seg ikke gjøre på frihånd, jeg har prøvd..

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 402
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

På den teikninga eg fann på nettet er posisjonane for både strengehola og skruhola for bridgen veldig greitt oppmerka med mål, så å få bora dei hola skal gå ganske smooth trur eg. Men må på bygda for å låne benkeboremaskin, den manglar i min ellers rimeleg godt utstyrte verktøypark. Spørs om eg må ta den med på jobben, eg treng noko å bedrive tida med der også ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telecaster er kjempetøft, og ekstra tøft dersom ein kan klare å bygge ein sjølv! ^_^ Når økonomien ein gong tillet det blir det nok å kjøpe ein ekte Tele også, den er eit must-have i ei kvar gitarsamling, saman med Strat og Les Paul (meinar eg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg kjøpt bridge og hylser til gjennomføring av strengar, plekterbrettet er allerede underveis, så då manglar halsen før eg kan gå i gong med nøyaktig oppmerking av routing. Den frå JC guitars var sjølsagt gått ut når eg endeleg klarte å få ut fingeren, men det dukkar nok opp fleire sjangsar. Dei hadde ein hals i med rosewood-gripebrett, men det trur eg ikkje blir fint, så eg får smøre meg med tålmodighet til det dukkar opp ein lønnehals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driv og kikar litt rundt på pick up`ar, nokon som har kjennskap til disse:

http://cgi.ebay.com/NEW-Genuine-FENDER-Noi...A1%7C240%3A1318

Kjenner ikke til dette spesielle settet, men har større kjennskap til Strat-settet som skal ha samme "noisless" egenskaper. Helt greie pickup'er til prisen vil jeg tørre å påstå, uten å være noen guru på området. Jeg monterte forøvrig et sett med Seymor Duncan mikker på en Tele her for en tid tilbake, og disse var det ihvertfall skikkelig "telelyd" i. De var noe dyrere tror jeg...

Mener jeg har et nytt sett Wilkinson pickup'er for Tele liggende dersom pris skulle være et tema... men jeg regner med at disse Fender mikkene er i en annen klasse lydmessig enn Wilkinson!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en "tele" med et sett sånne i: http://store.guitarfetish.com/catepisetmvi.html

Jeg synes de låter helt fantastisk. Selv ikke spillingen min klarer å ødelegge lyden.

Chuck- PM meg med en e- postadresse, så skal jeg sende deg en liten lydprøve, hvis du ønsker.

Oj, 50 daler var jo ein fin pris også! Hugsar du kva totalen kom på med frakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.