Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Custom gitarbyggere


rocktrond

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Hva har du bestilt da?

Jeg bestilte en Setius GTM 7 med piezo. Jeg liker å ha muligheten til å stemme gitaren fort, og derfor er floyd uaktuelt på en gitar jeg skal bruke til det meste.

Trond var så snill å tok bilder av den før han sendte den videre. Linken fører til Tronds eget galleri. Jeg skal legge opp bilder når jeg får den hjem hit. Hvilket er veldig snart :D

http://gallery.me.com/powerguitar#100085

Endret av Saurus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jeg bestilte en Setius GTM 7 med piezo. Jeg liker å ha muligheten til å stemme gitaren fort, og derfor er floyd uaktuelt på en gitar jeg skal bruke til det meste.

Trond var så snill å tok bilder av den før han sendte den videre. Linken fører til Tronds eget galleri. Jeg skal legge opp bilder når jeg får den hjem hit. Hvilket er veldig snart :D

http://gallery.me.com/powerguitar#100085

Den! Var jævlig fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann, som dere ser i en annen tråd er jeg på jakt etter drømmefjøla selv, og har i den sammenheng vurdert å bestille en custom gitar. Her er en liten liste over noen jeg har funnet som lager custom gitarer:

Personlig går jeg nok for en Shamray om jeg bestemmer meg for å gå custom, men alle ovenfor virker som om de vet hva de driver med.

Det er helt sikkert mange flere der ute også - så bare legg til på lista i kommentarene. Og har du ris eller ros til noen custom byggere så legger du til det også :)

Alle disse bygger sikkert kjempefine gitarer.

For noen få år siden ønsket jeg også meg en custom gitar som skulle dekke alle mine primære behov.

Jeg så på alt fra eugen til fender customshop osv, men endte opp med å spesialbestille alle deler fra Warmoth.

Der bestiller du alt akkurat som du selv vil ha det, treverk, fasong, halsprofil, båndstr, hardware,pickuper, absolutt alt...da delene kommer drar du til din prefererte gitarreparatør og får han til å montere delene.

Så lenge det er snakk om en relativt normal type gitar med skrudd hals så er det ikke rakettforskning å montere det. Du trenger altså ingen fender customshop luthier til å gjøre det, selv om det for sikkerhets skyld er greit å ikke sette egne pølsefingre på saken.

Uansett, resultatet ble den beste gitaren jeg noengang har spilt på og eid. Alt er perfekt, og ingen har maken.

Det ble dog noe kostbart. totalt endte prosjektet inkludert alt fra deler og moms til montering og justering på ca 38.000.

Men verdt hver enda krone! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

la ut en tråd på feil side om cutsom gitar. var en som nevnte Warmoth her, men de ferdigstiller jo ikke gitarer.

Noen som kjenner til USA Custom Guitars (USACG)? De virker seriøse og nokså etablerte. Kan det være et godt alternativ for å få en custom gitar dersom man kan sette den sammen selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, resultatet ble den beste gitaren jeg noengang har spilt på og eid. Alt er perfekt, og ingen har maken.

Det ble dog noe kostbart. totalt endte prosjektet inkludert alt fra deler og moms til montering og justering på ca 38.000.

Men verdt hver enda krone! :-)

38.000,- virket litt stivt? jeg har selv fått prisantudning på ferdige deler nok til en gitar, og det var ikke halve prisen en gang.

Hvilke specs har delene/gitaren? mikker og slikt? Bilde hadde vært fett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.