Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Custom gitarbyggere


rocktrond

Anbefalte innlegg

Vel...mitt bidrag til denne tråden kan/må jo bare bli Kenneth Lawrence Instruments. Ken har forsatt ikke fått websiden sin på beina ennå, så foreløpig er det Facebook page`n og gruppe`n som gjelder. Ken og meg selv er administratore for begge "sidene".

The official Kenneth Lawrence Instruments page!

The official Kenneth Lawrence Instruments group!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Noen som har testa Sundberg sine da? Ane brun og Lars Winnerbäck spiller på disse. Samt Sivert Høyem om jeg ikke husker feil... Han lager også el-gitarer på bestilling.

Gitarene kan sjekkes ut HER

EDIT: Herregud... Holdt på å glemme Frode Alnæs

Endret av TheBoss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest wafer custom guitars

Form følger funksjon - Diskuter

Ordbok definisjon - Gitar - et strengeinstrument musikkinstrument med en lang, ergre hals, en flat, litt fiolin som kroppen, og vanligvis seks strenger, som er plukket med fingrene eller med plekter.

Jeg er en gitar byggmester. Jeg tror på konseptet av skjønnhet med enkelhet. Da produserer de første prototypene, ønsket jeg å lage tilsvarende i en gitar av den "lille sorte kjolen" for en kvinne. Til kvinnen på kjolen vil forvandle dem, få dem til å føle flott, ta dem til et annet sted. Den spesialtilpassede gitaren bør gjøre det samme for sin eier. Det er en skulptur som har en viktig form, samt en musikalsk funksjon. Du vet, målet er å være enkel, elegant, diskret, og å holde oppmerksomhet og generere ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, det som er med mange gitar kompanier er at de bygger kun costums til sine endorsers.

noe som er litt kjipt i grunn etter min mening, om jeg skulle ha bestilt en costum så skulle det vært fra Ibanez eller DBZ, har snakket med folk som jeg kjenner som bruker disse to, ibanez sine gitarer er fenomenal, men det eneste nedturen er jo halsen. den er alt for flat for min smak. så jeg vet ikke om jeg skal gå med DBZ eller noe annet merke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

www.gitarsenter.no - fra Volda er en bra bygger! :)

Har en av gitarene hans selv.. JB Customshop Tele Nocaster 51'

Utrolig bra gitar!

Absolutt verdt å titte innom :) Finner dem på "Gitarer -> JB Customshop Gitarer"

Endret av Neidee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, som dere ser i en annen tråd er jeg på jakt etter drømmefjøla selv, og har i den sammenheng vurdert å bestille en custom gitar. Her er en liten liste over noen jeg har funnet som lager custom gitarer:

Personlig går jeg nok for en Shamray om jeg bestemmer meg for å gå custom, men alle ovenfor virker som om de vet hva de driver med.

Det er helt sikkert mange flere der ute også - så bare legg til på lista i kommentarene. Og har du ris eller ros til noen custom byggere så legger du til det også :)

Lager noen av dem custom Gibson SG'er ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

www.gitarsenter.no - fra Volda er en bra bygger! :)

Har en av gitarene hans selv.. JB Customshop Tele Nocaster 51'

Utrolig bra gitar!

Absolutt verdt å titte innom :) Finner dem på "Gitarer -> JB Customshop Gitarer"

Er helt enig. Har ikke en gitar derfra enda, men vil gjerne :) Det er også veldig bra service der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.