Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Custom gitarbyggere


rocktrond

Anbefalte innlegg

Den Bjørn Klakegg gitaren er igrunn ganske kul.

Han demonstrerte alle effektene og hvordan all elektronikken var for meg engang. sinnsykt mye kult man kan gjøre på den.:)

Selv klarte jeg ikke å spille på den,da jeg følte at alt var i veien hele tiden, men Bjørn spiller jo med fingrene som på klassisk gitar,

så armen hans passer perfekt mellom alle kontrollene og duppedittene :)

Flink til å spille er han og, utrolig særegen tone og spillestil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil alltid finnes feilleveringer, uansett bransje, uansett merke. Og det vil selvsagt finnes flere tilfeller av feillevering å referere til blandt de store produsentene.

Men å bastant avvise ESP sin custom shop (som foretrekkes av utallige gitarister, alt fra Rolling Stones til Metallica) basert på forum-posts, blir like håpløst som diskusjonen som tidligere har rast her om kvaliteten på nye Gibson-gitarer.

Ja, hos de største produsentene forekommer det flere feilvarer enn hos de små, men det vil ikke dermed si at de har høyere andel feil i forhold til antall gitarer som produseres.

Synes du at det er ok at folk betaler flere titalls tusen kroner, venter i opp til 16 måneder, og så får de ikke det de har bestilt? Det er greit at gitarene kommer med store feil, fordi "det vil alltid finnes feilleveringer"? Get real. Dette er håndbygde gitarer, med ganske detaljerte bestillingsbeskrivelser. Det forekommer simpelthen ikke "feilleveringer" da. Det er greit når det er maskiner som lager gitarene, men at en som jobber ut i fra en beskrivelse over flere måneder ikke klarer å sjekke hvorvidt det skal være trekantede innlegg eller vanlige, er det for dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Bjørn Klakegg gitaren er igrunn ganske kul.

Han demonstrerte alle effektene og hvordan all elektronikken var for meg engang. sinnsykt mye kult man kan gjøre på den.:)

Selv klarte jeg ikke å spille på den,da jeg følte at alt var i veien hele tiden, men Bjørn spiller jo med fingrene som på klassisk gitar,

så armen hans passer perfekt mellom alle kontrollene og duppedittene :)

Flink til å spille er han og, utrolig særegen tone og spillestil :)

En av lærerne mine jo :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du at det er ok at folk betaler flere titalls tusen kroner, venter i opp til 16 måneder, og så får de ikke det de har bestilt? Det er greit at gitarene kommer med store feil, fordi "det vil alltid finnes feilleveringer"? Get real. Dette er håndbygde gitarer, med ganske detaljerte bestillingsbeskrivelser. Det forekommer simpelthen ikke "feilleveringer" da. Det er greit når det er maskiner som lager gitarene, men at en som jobber ut i fra en beskrivelse over flere måneder ikke klarer å sjekke hvorvidt det skal være trekantede innlegg eller vanlige, er det for dårlig.

Skjerpings, alexi! Jeg sa aldri at shit er greit, jeg sa at shit forekommer! Og shit vil ALLTID forekomme, i ALLE bransjer. Tror du virkelig at det finnes produsenter (av hva som helst egentlig) som aldri begår feil, og at du dermed kan trekke en totalbeslutning ang. kvalitet basert på et par enkelttilfeller?

Det er først når produsenten ikke er villig til å rette opp feilene som begås, ELLER har høyere statistisk feilrate, at vi kan trekke slutningen om å ligge unna produsenten.

At tre personer har fått en feilvare fra en produsent som leverer et mangedoblet antall gitarer mer enn lilleputt custom-shoppene det refereres til her, er bare å forvente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jo vært fint med en liste over dyktige folk som utfører mods ol på forsterkere, pedaler og andre objekter.

F.eks Erlend Grimstad (?) som er ganske populær. Aldri hatt erfaring med han. Men har hørt mye bra om han.

Mitt tips er å styre unna Erlend G. Jeg har veldig dårlig erfaring med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.