Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Custom gitarbyggere


rocktrond

Anbefalte innlegg

Hvor mye vil det ca koste å få en custom-bygd gitar fra RAN tror dere?

like mye som en brukt gibbo custom ? for da kjøper jeg heller det :P

Det kommer veldig an på spekken - jeg antar fra ca. 1800USD og oppover. Sendte en forespørsel til dem og fikk aldri svar. Kan anbefale å sjekke ut Shamray - ikke like fancy hjemmeside som Ran, men jeg tror gitarene er minst like bra - kanskje bedre. Desuten er det en kanadier som heter Michael som er kontakten der - så det er ikke noen problemer med komunikasjonen (om du behersker engelsk selv da). Og Michael har dødspeiling på hva han snakker om. Har vært mye i kontakt med han de siste månedene - og han svarer godt alle spørsmål du har, og kommer med veldig gode råd. Desverre fikke jeg ikke solgt RG'en min, så custom gitar må vente til en senere anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvordan de gitarene er? Og hva de koster, sånn ca?

Jeg har ikke prøvd de selv, men har en del venner som har fått laget gitarer derfra, og de er strålende fornøyde! Er litt usikker på pris, men de er i gang med å lage en telecaster for min bror, og den mener jeg at han må ut med 12000 for (om ikke jeg husker helt feil). Men da er det det beste av det beste både treverk og gripebrett i fineste ibenholdt. Har sett tegningen, og den er helt lekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd de selv, men har en del venner som har fått laget gitarer derfra, og de er strålende fornøyde! Er litt usikker på pris, men de er i gang med å lage en telecaster for min bror, og den mener jeg at han må ut med 12000 for (om ikke jeg husker helt feil). Men da er det det beste av det beste både treverk og gripebrett i fineste ibenholdt. Har sett tegningen, og den er helt lekker!

Hm. Høres fristende ut, i grunn. Tror du de lager sjustrengere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Black Machine er sinnsykt fet B2 eller B6 Custom. Men ikke vet jeg hvor de selges og ikke vet jeg hva de koster. Men de er nok ikke rimelige akkurat.

Quilta.jpg

Har sjukt lyst på Blackmachine sjøl. Er svinedyrt, og må bestilles via nettsida hans. Hvis du skal ha custom, er det venteliste frem til 2010...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var lenge å vente. Da er nok sannsynligvis kundeporteføljen deres hakket for eksklusiv for meg. :wacko:

Headstocken ja, ser litt Parker Fly ut, bare motsatt.

Altså, "produksjonsmodellene" er det omtrent to måneders byggetid på, og de ligger rundt 12-13000. Hvis du skal ha noen egne løsninger, eller annet treverk blir ventetida fort lenger. Det skal også nevnes at fyren bak BM er jævlig sær, og nekter å gjøre bygge enkelte ting, som feks neckthrough, enkelte typer tre osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.