Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Custom gitarbyggere


rocktrond

Anbefalte innlegg

Heisann, som dere ser i en annen tråd er jeg på jakt etter drømmefjøla selv, og har i den sammenheng vurdert å bestille en custom gitar. Her er en liten liste over noen jeg har funnet som lager custom gitarer:

Personlig går jeg nok for en Shamray om jeg bestemmer meg for å gå custom, men alle ovenfor virker som om de vet hva de driver med.

Det er helt sikkert mange flere der ute også - så bare legg til på lista i kommentarene. Og har du ris eller ros til noen custom byggere så legger du til det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det kommer veldig an på spekken - jeg antar fra ca. 1800USD og oppover. Sendte en forespørsel til dem og fikk aldri svar. Kan anbefale å sjekke ut Shamray - ikke like fancy hjemmeside som Ran, men jeg tror gitarene er minst like bra - kanskje bedre. Desuten er det en kanadier som heter Michael som er kontakten der - så det er ikke noen problemer med komunikasjonen (om du behersker engelsk selv da). Og Michael har dødspeiling på hva han snakker om. Har vært mye i kontakt med han de siste månedene - og han svarer godt alle spørsmål du har, og kommer med veldig gode råd. Desverre fikke jeg ikke solgt RG'en min, så custom gitar må vente til en senere anledning.

gammel post ja, men svarer for det.

de er faktisk vanvittig hjelpsomme der! Spør om et spørsmål så får du et helt vanvittig gjennomført svar tilbake. Har faktisk lest at de går i minus for hver gitar de lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ok - det har skjedd en del siden jeg postet dette. Jeg har åpnet gitarbutikk og forhandler Mayones gitarer, så for å være en trofast kunde hos meg selv har valget falt på en Mayones Regius Pro, men visse custom endringer :)

På tide med et bilde kanskje? En stund siden jeg fikk denne nå. Må si jeg er megahappy med denne:

web.jpg

Edit: Flere bilder kan sees her

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har aldri orientert meg i dette landskapet, og er totalt grønn... Så det er mulig det kommer noen "idiot" spørsmål her nå. Prisen på custom gitarer feks fra polen, er det for arbeiderklassen el må man være bosatt på frogner? Hvordan er logistikken i forhold til mål, når det er folk fra østeuropa som tar i mot bestilling? (mener ikke her og være forutintatt) Kvaliteten? Det finnes i utganspunktet gitarer i alle mål og former, er det like greit å kjøpe feks en LP Epiphone og få modefisert den etter ønske? Personlig så digger jeg formen til Nebelung gitarene, og de har forsåvidt en hyggelig pris, men er ikke fornøyd med mic setup og farge feks, vil det da være en bedre, billigere løsning for meg å få en slik gitar custom made fra feks Polen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har selv fått bygd en custom gitar hos Eugen. Prisen er ikke avskrekkende (under 30 lapper med koffert). Er utrolig fornøyd, og har jeg noe å utsette fikser han det umiddelbart. Hadde ett gåent potmeter. Det reiste han ned og skiftet for meg på en Søndag, en time etter at jeg mailet han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri orientert meg i dette landskapet, og er totalt grønn... Så det er mulig det kommer noen "idiot" spørsmål her nå. Prisen på custom gitarer feks fra polen, er det for arbeiderklassen el må man være bosatt på frogner? Hvordan er logistikken i forhold til mål, når det er folk fra østeuropa som tar i mot bestilling? (mener ikke her og være forutintatt) Kvaliteten? Det finnes i utganspunktet gitarer i alle mål og former, er det like greit å kjøpe feks en LP Epiphone og få modefisert den etter ønske? Personlig så digger jeg formen til Nebelung gitarene, og de har forsåvidt en hyggelig pris, men er ikke fornøyd med mic setup og farge feks, vil det da være en bedre, billigere løsning for meg å få en slik gitar custom made fra feks Polen?

du var da utrolig fordomsfull, gutt. arbeiderklassen? pøh... anbefaler deg å henvende deg til folk på en annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Heisann, som dere ser i en annen tråd er jeg på jakt etter drømmefjøla selv, og har i den sammenheng vurdert å bestille en custom gitar. Her er en liten liste over noen jeg har funnet som lager custom gitarer:

Personlig går jeg nok for en Shamray om jeg bestemmer meg for å gå custom, men alle ovenfor virker som om de vet hva de driver med.

Det er helt sikkert mange flere der ute også - så bare legg til på lista i kommentarene. Og har du ris eller ros til noen custom byggere så legger du til det også :)

Husemoens gitarmakeri. Det ligger på Lillehammer. Sliperiveien 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.