Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Custom gitarbyggere


rocktrond

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Kjøp gjerne en sånn, er veldig nysgjerrig på hvordan de låter! Har sett minst én Burst-eier som sier at en Gustavsson er eneste nye gitaren han har prøvd som har samme klangen som en gammel Les Paul, og det sier litt... Ser for øvrig at han bruker Throbak pickups. Jeg er som kjent veldig fornøyd med mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Jeg kan bygge gitarer. Men jeg kjøper ferdige kropper fra USA, da Telecastere og Stratocastere. Det er det jeg bygger: skal man ha noe helt spesiellt som ingen har maken til så kan man gå på Warmoth og designe din egen gitarkropp selv. Men du må være villig til å betale 5000kr+ med toll og frakt iberegnet. Selv skal jeg nå bestille en Stratocasterkropp fra Warmoth og den kommer på over 600 dollar pluss toll og frakt. Men jeg kjøper også billige men meget gode kropper i Swamp Ash som jeg kan anbefale på det sterkeste. Med tolll og frakt så ligger de på ca 1000kr inn til Norge (119dollar i USA)De har mange fine halser og ekte Fender plekterbrett i stort utvalg til en spottpris. En Strat som tilsvarer en USA standard kan jeg bygge for 5000kr i deler+ og jeg tar 1500kr for å bygge og da låter den som en USA standrad med tre USA Texas pickups Kent Armstrong. Andre pickups får jo selvføgelig annen lyg med det sier seg jo selv. Legger du på 1000kr så får du Strat gitarkasse og jeg betaler porto. Totalt 8500+ custom med gitarkasse. Da snakker vi tilsvarende en dyr Mexico-Strat i pris men gitaren Låter som en USA. Skal du ha bygger jeg gjærne en til deg. Deler bestiller vi sammen på internett og vi snakker over telefon og avtaler hvilke deler du skal ha og du betaler delene selv til gitarist.no og Guitarpartsonline.com. 7500kr i custom. Jeg holder til i Ålesund. Om interessen skulle melde seg så kan du kontakte meg på paroonhai@gmail.com

Jeg gir et år garanti mot kvittering.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ante virkelig ikke at det fantes så mange gitarbyggere å velge mellom, særlig ikke at det var så mange norske! Vil legge til Øivind Holmboe i Tromsø, som lager archtopper og semier.

Han restaurerte en gammel Hagström fra 1937 som jeg senere kjøpte av ham, og den har den egenskapen at jo flinkere gitaristen jeg lar prøve den er, jo mer må jeg ta i for å vriste den løs fra han når jeg skal ha den tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 4 months later...

Heisann, som dere ser i en annen tråd er jeg på jakt etter drømmefjøla selv, og har i den sammenheng vurdert å bestille en custom gitar. Her er en liten liste over noen jeg har funnet som lager custom gitarer:

Personlig går jeg nok for en Shamray om jeg bestemmer meg for å gå custom, men alle ovenfor virker som om de vet hva de driver med.Det er helt sikkert mange flere der ute også - så bare legg til på lista i kommentarene. Og har du ris eller ros til noen custom byggere så legger du til det også smile.gif

Nei, det er mye morsommere å bygge den selv. Dyrere men personlig verdi. Selv bygger jeg en aukustisk gitar for første gang med fasong som en Stratocaster men mye tykkere for å få volum. Ingen pickups. Se tekst og bilder i Den aukustiske delen av forumet. Lag en gitar selv. Det er det som er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.