Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metallica - Death Magnetic


Aphelion

Anbefalte innlegg

  • Svar 273
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skal si meg enig i det med trommene. Er ikke som det var på tidligere album gitt.. Og trommelyden på plata er jo ræv.. :(

Det software'n som ble linket til. Kan man bruke det til å konvertere fra FLAC til mp3 ? :lol:

Sitter nå å hører på Live in london (fikk med sånn greie at jeg kan nedlaste sangene fra enten berlin eller london showet) og lyden er jo helt på tryne!

Gitarlyden høres ut som en pinglete 15 watts drit og skarptromme (like the old days) er det ikke mye å høre.

leit.. :(

Endret av Toven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang hørt på Metallica plater?

Nei, ingen er kjekkere enn Hetfield :wub:

Uff.........!

Jeg synest han hadde fet vokal på album som Master of Puppets,

Men, nå til dags. så skjønner jeg ikke hvorfor han skal være så oppblåst "god".

og lyricsa.. jeg blir litt forvirra jeg..

Sleep, and dream of this

Death angel's kiss <-------Noen som prøver gor hardt og rime?,

Brings final bliss noen ganger kansje bedre uten..

Come believe me!

Empty they say

Death, won't you let me stay? <--

Empty they say

Death, hear me call your name?

Oh, call your name!

Suicide, I've already died <--- og akkurat når jeg hørte den quote`n der Sa jeg faktisk "Whaaat the fuck".

You're just the funeral I've been waiting for

Cyanide, living dead inside

Break this empty shell forevermore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og lyricsa.. jeg blir litt forvirra jeg..

Sleep, and dream of this

Death angel's kiss <-------Noen som prøver gor hardt og rime?,

Brings final bliss noen ganger kansje bedre uten..

Come believe me!

Empty they say

Death, won't you let me stay? <--

Empty they say

Death, hear me call your name?

Oh, call your name!

Suicide, I've already died <--- og akkurat når jeg hørte den quote`n der Sa jeg faktisk "Whaaat the fuck".

You're just the funeral I've been waiting for

Cyanide, living dead inside

Break this empty shell forevermore

Øhm...man trenger ikke vekttall i litteraturvitenskap for å tolke den teksten der. "Jeg har kjørt meg selv så hardt i grøfta at jeg har vært død lenge, nå prøver jeg å ta livet av meg på ordentlig, isj, det gikk ikke."

På et litt mer abstrakt nivå er det vel den gode gamle alkoholikeren som ser tilbake på et liv levd med flaska i hånda for å unngå å ta et oppgjør med sine egentlige problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhm...man trenger ikke vekttall i litteraturvitenskap for å tolke den teksten der. "Jeg har kjørt meg selv så hardt i grøfta at jeg har vært død lenge, nå prøver jeg å ta livet av meg på ordentlig, isj, det gikk ikke."

På et litt mer abstrakt nivå er det vel den gode gamle alkoholikeren som ser tilbake på et liv levd med flaska i hånda for å unngå å ta et oppgjør med sine egentlige problemer.

Tolke den er greit, men er skrevet på en så teit måte synest jeg.

abstrakt eller ikke, finnes grenser, man kan fake en gal note i jazz,

men en rar tekst i halv-seriøse heavy metal sanger er litt vanskligere å unnskylde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOP!

Ingen over ingen ved siden. Et mesterverk både tekst og musikkmessig, som Metallica dessverre aldri klarer å toppe.

er det eneste metallica albummet eg kan høre på..

Men, spørr du meg er det mange andre band som lager bedre tekst og musikk en det albummet og.

så neeei,. metallica kan nok ikke toppe seg selv..

sånn som de holder på nå blir de litt og litt mer sell-outs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn som de holder på nå blir de litt og litt mer sell-outs.

Må si at jeg aldri skjønt den greia der. Metallica driter penger og har gjort det siden sent 80-tall, hvorfor i all verden skulle de gjøre NOE som helst annet enn det de selv har lyst til?

Dessuten, det virker jo som at alle hater det de har gitt ut etter Justice-skiva, så om de SKULLE prøve å være sell-outs, funker det tydeligvis ikke så bra? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om de bare prøver å tilfredstille fansen fordi de har vært misfornøyd. Og det syns jeg er et godt poeng.

De la faktisk ut hele platen på nettet dagen den kom ut og de saksøkte ikke det franske selskapet, så vidt jeg vet det..

men syns folk skal slutte å sutre somsmå jenter hele tiden.

Samme diskusjon overalt der det blir nevnt Metallica. "ooh de suger sånn i det siste. Sell-out! æææsj" Get over it. ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som diskusjonen med Mustaine og Hammett.. It never end's :P OG nei, ikke begynn å diskuter det, nevnte bare et eksempel. Noen vil alltid si "æææsj, Metallica suuuuger, føckings sell out's" og noen vill alltid si "Yeeeaah! Metallica er faen meg så driiiiit bra!!! " :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.