Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

U.S.GAS


Anbefalte innlegg

Først må jeg beklage. Jeg er ikke den eneste som er lei av at folk lager ny tråd hver gang de vurderer å kjøpe noe nytt. Jeg tenkte å ta det opp i Dagens Småprat eller noe, men det blir litt mye + at det haster litt.

Ok, jeg sliter og jeg håper noen av dere kan hjelpe meg. En kompis av meg er i USA noen dager og er villig til å handle pedaler til meg. Det er nå GASen tar flatt av. Jeg vil ha ALT!

Lista:

-Ernie Ball VPjr

-Korg Pitchblack

-Line6 Verbzilla (tror jeg.. er det noen reverbpedaler i samme prisklasse dere liker?)

Når prisen er lav så kommer GASen:

-Delay. Har en Danelectro PB&J som er ok men uten den store allsidigheten. Tenker litt på en Ibanez DE-7 eller kanskje en Line 6 Echo Park. Noen som har erfaringer med de pedalene, eller andre jeg burde sjekke ut?

Ikke det at t.c. elec. Nova Delay og Line6 dl-4 koster så mye heller men..

-Wah. Jeg har aldri eid en wah-wah, men lurer på om jeg skal ha en.. Budda Wah høres bra ut på lydklipp ihvertfall, men jeg har aldri prøvd en.

Ellers koster Jazzmastern til J. Mascis bare 4500 spenn. Sikle. Trokke jeg skal ha gitar, men uansett.

Det er bare noen av tinga jeg vil ha. Men, det jeg nesten lurer mest på er: Hvis han kjøper stuff til meg, blir vel det sett på som gaver eller? Hvordan funker det når han skal inn i landet?

Igjen beklager jeg. Det er mangel på tid som gjør meg litt panisk og ubesluttsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en middelmådig delaypedal fra før, er det jo ikke noe poeng i å kjøpe en til ;) Jeg foreslår at du slår ann på en Nova Delay, eller kanskje en Eventide Timefactor, hvis du kan ta deg råd til det. Nova Reverb er jo ikke dum den heller hvis du skal ha reverbpedal, men for all del, Verbzilla'en låter jo dritfint den og, selv om den ikke har presets som nova'en.

Det er mange bra wah'er på markedet, jeg har en 535q som jeg låner av nettrom, som jeg er rimelig nøgd med, og dunlop har andre modeller som og er råbra, jeg digger Dimebag darrell wah'en f.eks, jeg synes den låter steinkult. Buddha er det lenge siden jeg har prøvd, men husker at den jeg prøvde låt fett den og.

Mitt heteste tips når det kommer til slike impulskjøp er vel mest å kjøpe noe som er anerkjent og av od kvalitet. Ibanez DE-7 er no-go, kjøper du en Dimebag wah eller en Nova Delay er du garrantert å få solgt den hjemme for minst like mye som du kjøpte den for, så da er det plutselig ikke så farlig med bomkjøp allikavel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god og gjennomtenkt respons!

Delay: Du har jo et godt poeng Gnome, men jeg tror Timefactor er uaktuell for min del. Fet men dyr.

De det står mellom nå er vel:

-Nova Delay

-EHXSMMH

-Line6 DL4

-Line6 Echo Park (vet at den ikke passer inn i gjengen, men har hørt at den skal ligne på DL4 + billig..)

Hvilken delay anbefaler du?

@Ataxia: Kan du fortelle meg mer om EHXen og hva du liker med den?

Reverb: Har en ganske god følelse på Verbzilla. Nova Reverben er fin, men jeg tror jeg går for Verbzilla her.

Wah-wah: Her er jeg ennå ganske usikker. Syns Buddaen er kul, men den er en anelse dyr.

Modulation: Jeg glemte å nevne sist at jeg tenkte å skaffe meg litt mod-effekter og. Phaser, tremolo, chorus osv. Nova Modulator og Line6 MM4 er fine. Syns Nova-designet generelt er helt konge. Line6 ser litt rotete ut egentlig, men MM4 og DL4 har til gjengjeld masse effekter. Har noen av dere erfaring med disse moduleringsmaskinene?

Ellers lurer jeg ennå på om det går greit når han skal inn i Norge med pedalene? Det er vel bare å ha de i kofferten?

Endret av Schlackass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EHXen er rett og slett genial.

Mange forskjellige typer delay. Digital delay, mod, reverse, multitap og looper.

Du kan også legge til reverb på noen av delayene, og endre tonekarakteren med "filter" knotten.

Jeg er også veldig glad i looperen.

Det ligger et par gode demovidoer av den på youtube. Bl.a EHX og ProGuitarShop sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delay: Du har jo et godt poeng Gnome, men jeg tror Timefactor er uaktuell for min del. Fet men dyr.

Wah-wah: Her er jeg ennå ganske usikker. Syns Buddaen er kul, men den er en anelse dyr.

Ellers lurer jeg ennå på om det går greit når han skal inn i Norge med pedalene? Det er vel bare å ha de i kofferten?

Slik askret påpeker og henviser til toll.no kan du ha med varer for 6000 uten å betale moms. Og ja, pakk dem pent i kofferten eller lignende.

Om budsjettet er for stramt er kanskje en løsning at du skaffer pedaler som du vet du kan gjøre noen greie kronasjer på ved å importere, og så selge dem på Finn når du er hjemme igjen? Så kan du bruke det du tjener på å kjøpe noe fett, heller enn å skulle inngå masse kompromisser på hva du anskaffer. Eneste ulempen er selvfølgelig at det da tar litt lenger tid å få det du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke dokumentere verdien, f.eks. ved kvittering, fastsettes verdien skjønnsmessig av Tollvesenet.

Husk at han ikke glemmer kvitteringen! ^^

Ser for meg at dette kan slå ut i vår favør....

Sleng på et par klistremerker og forklar at du tok et lite raid i en pawnshop :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at dette kan slå ut i vår favør....

Sleng på et par klistremerker og forklar at du tok et lite raid i en pawnshop :rolleyes:

Du får garantert regninger i pawnshops siden de handler med våpen. Dette vet tollvesenet også sikkert så det lureste er å bare holde seg under 6000kr grensa eller mekke fram noen falske regninger som de ganskje kan ordne i butikken hvor tingen kjøpes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får garantert regninger i pawnshops siden de handler med våpen. Dette vet tollvesenet også sikkert så det lureste er å bare holde seg under 6000kr grensa eller mekke fram noen falske regninger som de ganskje kan ordne i butikken hvor tingen kjøpes...

Jeg tenkte mer i den dur at hvis du skal "glemme" å ta vare på kvitteringene til tollerne, så kan man vel få dem til å se litt brukte ut og fortelle at de er secondhand fra f.eks en pawnshop (Gitt at du har med såpass mange pedaler at du føler du trenger en forklaring til tollerne :lol:).

*stikkord* ---> Kvantitetsrabatt.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, først må jeg takke dere som kom med gode råd og anbefalinger.

Nå har jeg sendt en liste til kompisen min som består av:

-Ernie Ball VP JR

-Korg Pitchblack

-Line 6 Verbzilla

-TC Electronic ND-1 Nova Delay

-TC Electronic NM-1 Nova Modulator

Mangler det noen av de dyreste pedalene i butikken, så legger han med en Budda BudWah istedenfor.

Nå er det noen som sier jeg skal glemme kvitteringen, mens andre sier motsatt. Forvirrende. Hva er dealen med kvitteringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.