Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nattamusikk/slappe av musikk..


Ampsheep

Anbefalte innlegg

  • Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Enten du ønsker å sove på formiddagen, kvelden eller natta, er Sigur Rós - ( ) sovemedisinen du trenger.

Kjøpte albumet først som sovemedisin, men det er faktisk fantastisk bra om man tar seg tid til å lytte til det også. Bare vanskelig å høre igjennom uten å trekke på gjespebåndet. Noe som i dette tilfellet slett ikke er negativt, fordi det er en konsekvens av hvor ufattelig rolig, jevntflytende og fengslende Sigur ros har klart å lage musikken.

Spilte en gang en fetter en sang over headset, det var en ettermiddag vi lå og slappet av, han sluknet etter et par minutter (og snorket).

Bare så det er sagt er dette treg og rolig musikk selv til Rós å være, og selv om de spiller såkalt "postrock" så er det lite/ingen rock her, til tider er det knapt annet igjen av gitarene enn delay/reverb/feedback, sammen med piano og andre myke og drømmende instrument og lyder. (dette er mitt favorittalbum, sånn generelt, så jeg syntes det fortjente en lang og skrytende post)

Endret av Amebix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten du ønsker Ã¥ sove pÃ¥ formiddagen, kvelden eller natta, er Sigur Rós - ( ) sovemedisinen du trenger.

Kjøpte albumet først som sovemedisin, men det er faktisk fantastisk bra om man tar seg tid til å lytte til det også. Bare vanskelig å høre igjennom uten å trekke på gjespebåndet. Noe som i dette tilfellet slett ikke er negativt, fordi det er en konsekvens av hvor ufattelig rolig, jevntflytende og fengslende Sigur ros har klart å lage musikken.

Spilte en gang en fetter en sang over headset, det var en ettermiddag vi lå og slappet av, han sluknet etter et par minutter (og snorket).

Bare så det er sagt er dette treg og rolig musikk selv til Rós å være, og selv om de spiller såkalt "postrock" så er det lite/ingen rock her, til tider er det knapt annet igjen av gitarene enn delay/reverb/feedback, sammen med piano og andre myke og drømmende instrument og lyder. (dette er mitt favorittalbum, sånn generelt, så jeg syntes det fortjente en lang og skrytende post)

han har en fantastisk stemme, hele bandet,stemninga de skaper, følelsene.. det er helt nydelig å høre på :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.