Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Problemet med Pedaltrain er er kablene veldig fort blir veldig synlige. Jeg hater synlige kabler. :P

Hvilket merke var det Gluke brukte igjen? De er ganske kule.

Bruker man rett kabler er det ikke vanskelig å skjule kablene. Har selv pedaltrain og bruker George L's kabler. Disse er lette å skjule.

(Dette er et litt eldre bilde av pedalbrettet mitt.)

post-12020-0-25877600-1374651086_thumb.j

Endret av krishest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og lurer på pedalbrett om dagen. Er Pedaltrain det store, T-Rex kanskje, eller ymse customløsninger?

Tenker plass til maks åtte pedaler kanskje, PSU under. Anbefalinger?

Bygge sjæl matcher vel lommeboka di best, kjenner jeg deg rett. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygge sjæl matcher vel lommeboka di best, kjenner jeg deg rett. :D

Jeg trenger ikke være gjerrig lenger nå. :P

Bruker man rett kabler er det ikke vanskelig å skjule kablene. Har selv pedaltrain og bruker George L's kabler. Disse er lette å skjule.

(Dette er et litt eldre bilde av pedalbrettet mitt.)

Nice. Pedaltrain virker veldig solide og koster ikke så mye, det er jo positivt.

Trailer Trash er vel en del dyrere, selv om de er veldig pene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jotakk! Greit å ha noe som som kan endres etter behov. Har litt forskjellige vrengpedaler som jeg bytter etter humør og hvilken setting jeg skal spille i.

Det fine med loopstrip er at om noen av pedalene eller kablene slutter å fungere så kan jeg bare skru av preseten som er aktivert på looperen, så går signalet bare rett gjennom. Mindre katastrofalt om noe konker. Har aldri hatt problemer med det før, men greit å vite uansett. :)

Ibanez Prestige: sender deg en PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddig og fint brett KristianF.
Har vurdert en midikontroller fra Disaster Area selv, men går nok for en DMC-3(XL) om det blir.

DPC-5 ser fin ut, men jeg gjør for mye forskjellig til at jeg hadde klart å bestemme meg for presets.
Men absolutt en fordel å kunne fjerne noe fra signalkjeden om kabel/pedal streiker.
Jeg har en PolytuneMini som plutselig ikke ville skru seg av igjen under en konsert for noen uker siden,
kjipt å måtte bruke første vers av en låt på å kable om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, et av ankepunktene mine om jeg skulle gå for sånn presetswitcher var muligheten til å kunne bruke den som en vanlig bypasslooper.

DPC har "manual mode" hvor du bruker den som en vanlig loopstrip, da sender den heller ikke ut noen midisignaler.

Musicomlab-switcheren har ikke denne funksjonen, og jeg orker ikke å binde meg til presets konstant. Her kan jeg kjøre helt konvensjonelt oppsett på øving og programmere presets når jeg kommer hjem så jeg er klar til neste øving/gig :)

Her får jeg det beste av begge verdener for min del, pluss at jeg får de vanlige ekstrafunksjonene på Timeline-looperen, altså reverse, halfspeed og undo/redo :)

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.