Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Hva bruker du kontrolleren til da? Ingenting foreløbig? :)

Den har funksjon pynt. Appearance is everything :lol:

Er til kanal switch, eff.loop til ampen, samt ensoniqen. Er en sånn skikkelig dumb ass når det gjelder programmering, så jeg har ikke kommet lengere en at jeg fått mekket meg noe " custom" kabler til ampen for kanalene og eff. loopen. Tingene blir ikke enklere med at det ikke er manual til ensoniqen :unsure:

DSC00360.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisan, kanskje jeg kan bruke denne tråden til å få noen tips på hvordan lage til et lurt pedal-opplegg?

Jeg har noen pedaler som skal ha 9v-batteri, som ikke har adapter-input. Altså må jeg komme til og få skrudd opp, og jeg må komme til lett og trekke ut input-kabelen. Dessuten har alt jeg eier sykt forskjellig formfaktor, fra RAT til RE-201 båndekko til Vox Tonelab...

Hva gjør dere egentlig med sånne problemer?

Endret av hovmod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@fiskehode: Fett brett! Åssen er Empressen?

Takk. B)

Superdelayen er helt rå. Masse forskjellige modes, og enkel å betjene. Uten tvil favoritt-pedalen min for øyeblikket (er jo gjerne sånn når man bare har hatt noe en uke). Har ikke hatt GAS siden jeg fikk den.

Empress har forresten en del videoer på YouTube, hvis du ikke har sett dem. De gir et ganske godt inntrykk av hva pedalen kan ghøre (og gir deg lyst på en).

http://youtube.com/user/empresseffects

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen billige. Mellom pedaler har det absolutt minst å si, ikke la noen lure deg til å tro at du trenger å bruke 100 spenn på en 10cm George L kabel til å ha mellom pedaler ;)

Egentlig litt uenig her. Hvis pluggene er dårlige er jo det utrolig kjipt på pedalbrettet hvor ting gjerne er litt trangt og komplisert. De loddefrie kablene fra George L er jo veldig smarte og enkle å tilpasse. Bruker dem jeg, og er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen billige. Mellom pedaler har det absolutt minst å si, ikke la noen lure deg til å tro at du trenger å bruke 100 spenn på en 10cm George L kabel til å ha mellom pedaler ;)

Så er det også slik at billigskit ofte slutter å fungere. Kjøp heller noen kabler som er i mellomklassen. Koster ikke skjorta, og du får en bra vare.

Ville byttet ut kabler mellom pedalene før jeg byttet ut f.eks høyttalerjack, eller jackene i effektloopen.

Det viktigste er imidlertidig kabel fra gitar til første pedal. Og at den er kort, 3m er topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.