Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor fort shredder DU?


phatman

Anbefalte innlegg

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det varierer, alt etter hva jeg spiller, hva slags tone og attack jeg skal ha, om jeg spiller på nylonstrengs, el-gitar, eller halvakustisk. All den tid jeg ikke greier å alt-plektre kvart-oppbygde fraser (en note per streng) mer enn halvparten så fort som jeg klarer å spille kromatisk, så bekymrer jeg mest om det første.

Realistisk, så ville det uansett ikke gjøre noen videre forskjell for spillet mitt om jeg greide kromatikk med 16-deler i 250 eller 300bpm, mens jeg kan godt tenke meg situasjoner der gjeldende mangler i teknikk på å alt-plektre en note per streng (feks i kvartintervaller) vil være et hinder for å spille fraseidéer jeg har.

Endret av windofpain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.tonilloret.net/esp/index.php?mo...ewpage&pageid=9

BTW Takk for en meget fin øvelse Euphor :D

Denne øvelsen for eksempel?

Den sangen der kan jeg, men ikke i riktig tempo vell og merke. Det er mange sære og vanskelige licks i denne sangen. Men jeg spiller den litt annerledes med henhold til plassering. Jeg spiller min i Dm, Gm, A7, C7, F osv.. Vet ikke om denne er slik, men for en fin sang dette er! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag testa jeg (ble litt nyskjerrig ;) ) og da klarte jeg 16-delsnoter i 140 bpm rent.

Cred viss det sant..Hehe. Har ikke sjangs til det jeg nei, eller det spørs jo hvordan sangen er. En solo som går sprengfort i 16 delsnoter er den på Octavarium, men den er det soppas lett mønster i så jeg teller ikke det med..Jeg har ikke noe problemer med den hastigheten viss det er sweeping, men alt.picking er en av min svake sider i gitarspilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag testa jeg (ble litt nyskjerrig ;) ) og da klarte jeg 16-delsnoter i 140 bpm rent.

Cred viss det sant..Hehe. Har ikke sjangs til det jeg nei, eller det spørs jo hvordan sangen er. En solo som går sprengfort i 16 delsnoter er den på Octavarium, men den er det soppas lett mønster i så jeg teller ikke det med..Jeg har ikke noe problemer med den hastigheten viss det er sweeping, men alt.picking er en av min svake sider i gitarspilling.

Nå var det ikke akkurat veldig avansert det jeg prøvde heller da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omtrent 120 bpm på en enkel skala og ca 170 rett fram (!?) sånn ca.. aldri øvd so mykje på tempo før i da sista.. når eg begynte i black metal band... :lol:

edit: Sjekk : http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseacti...D=827905074&n=2

eller hør på crown of kings me keep of kalessin.. dei på står det går i 1160 bpm.. men må vel dela på ette eller anna om da skal stemma... bandet vårt har ein låt som går i 210 bpm men me spela ikkje i 210 fø da... hmm... vatt fjas no.... jaja.. sjekk ut låten...evt gå på keepofkalessin på myspace og høyr litt..

Endret av Wylde Thing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.