Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan ha "reima" riktig?


Chal

Anbefalte innlegg

jeg syntes helt alvorlig at det er bedre å ha gitaren langt nede å bli vandt til det... Tom morello er en av de gitaristene jeg liker best, men hver gang jeg ser på videoer henger jeg meg opp i dansebandhøyden...

Så synd at det ødelegger musikkopplevelsen for deg, da... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

der kan jo ikke bare si at hvis man har gitaren høyt oppe, så blir det bedre. det er en smaksak.

Jeg vil aldri klare å spille med gitaren så høyt oppe som Aiwass har den, det blir for slitsomt når jeg står.

Det handler vel om å finne ut hva som passer best for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har den høyt oppe(H) men jeg synes du bør kle deg etter det... bar over kropp passer ikke sammen med gitaren høyt oppe.

heller ikke en t skjorte med tegn på.... jeg kler meg som petrucci,,, i en shorte uten noe på.---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som du spiller i danseband :P

Har egentlig dansband gitaren så høyt opp da?? prøve og finne bildeeksempler på nett men det var jo nesten ingen bilder med gitar. kun i matchende dresser :P:P her er noe da:

jennyjenssen_30627h.jpg

NMG_CD-563868_lov-me-tender.jpg

det er jo ikke hetfield

hetfield.jpg

men lenger ned enn f. eks petrucci

e981b47bd7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de fleste andre har sagt så er det bilde nr. 2 som viser den "riktige" måten å ha reima på. Men lengden på reima må du velge selv. Selv om spesielt punk og metal-fans mener at gitaren helst skal henge under scenegulvet, så vil jeg si at det gir mer ulemper enn fordeler. Om en spiller Flying V, Explorer, ES-355 eller Telecaster så vil jeg si at hvis en tar utgangspunkt i høyden til Mark Knopfler da gitaren dekker familiejuvelene, men ikke dingler nede på knærne. Og dette pisset om dansebandstil bør du ikke bry deg om så lenge du ikke stiller i rødglitterjakke, hvit skjorte og slips, hvite bukser og hvite lakkskor på scenen. ('B)', 'smid_18')

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*bilder*

jeg synes ikke Knopfler eller Allan hadde gitaren spesielt høy oppe.

jimmy_page.jpg

satriani.jpg

mrtyfrdmn_pic.jpg

dave_mustaine1.jpg

OzzZakk%20Wylde%20-%20Opening%20Song1.jpg

children_are_04.jpg

Jeg synes ingen av de gitaristene som er avbildet her har gitaren høyt oppe, Petrucci er et godt eksempel på hva som er å ha gitaren høyt oppe.(Ifølge meg).

Som jeg nevnte tidligere og flere har sagt, det er en smaksak.... man kan ikke bare si at det er best å ha den høyt oppe eller lavt nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.