Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Valgt mellom 3 (el) gitarer. | Nybegynner |


perkristian876

Anbefalte innlegg

Hei

Har funnet meg tre gitarer som jeg lurer på om er noe å satse på.

Den første, en Ibanez GSA 60 BKN ( Med Morgan 75W forsterker. Hele pakken finner du her.)

Den andre er Marhsall nybegynnerpakke

Den tredje er Sqier metal pakke

Selvfølgelig har jeg mest lyst på Ibanezen, men lurer på om det finnes bedre eller billigere og like gode valg. OM noen har noen ambefalinger kom gjerne med dem. :lol:

EDIT: Ibanezen er ingen pakke. Det er en kombinasjon. Altså når du kjøper den kommer alt hver for seg. Ikke i en pakke. Alt er ikke av samme merke engang.

Endret av perkristian876
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Ibanez-pakka er den beste nybegynnerpakka jeg har sett. Den forsterkeren er enormt mye bedre enn de som er i Marshall og Squierpakkene. Kvaliteten på gitarene skal ejg ikke si noe på da jeg ikke har testet Ibanez'en, men jeg tviler på at den er dårligere enn en Squier.

Av de der tror ejg du vil få mest igjen/mest morro med Ibanez-pakka, mest fordi den har den mest allsidige ampen (eneste er at reverbkretsen suger noe inn i helvete hardt :P) Den gir mer effekt på tonen enn EQ'en nesten :P

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første er vel best. Men generelt vil jeg si at pakker er utrolig dårlige løsninger. Du blir akkurat inspirert til å fortsette av en forferdelig amp en gitar som er vond og ekkel å lære på, og som låter elendig. Det aller dårligste et fabrikat har å tilby finner du pakkene (iallfall Marshall pakken, Squier pakken, ESP pakken, BCR pakken osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for Ibanez`n med Morgan ampen.

Morgan 75 wattern leverer ekstremt mye lyd. B)

Vreng er greit på denne ampen, men cleanlyden er kanskje ikke min favoritt. Hadde en slik en stund selv, og var i grunn fornøyd. Hvis jeg skal komme med et minus til, så må jeg si den er ørlite tung å bære. Ellers så kan ikke Marshallen eller fenderen måle seg i det hele tatt mot Morgan`n. De blir som spurver i forhold.

Dessuten vil du etter en tid kanskje bytte ut amp (hvis gitarspilling blir morro for deg), og da er det jo greit å ha en bra gitar. På de 2 andre pakkene ville du nok ha vurdert å bytta ut alt... og da blir det fort dyrere i lengden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 75watt forsterker kan du som sagt ha mye lengre pga dt er lyd i massevis. Squier og Marshall forsterkerene blir begge for små etter en stund og må da også byttes ut.

Den ibanezen kan du forsåvidt også beholde en god stund før den blir for dårlig.

Hadde heller brukt dt det koster for ibanezen for å få en god start en å gå lei etter to uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Ibanez-pakka er den beste nybegynnerpakka jeg har sett. Den forsterkeren er enormt mye bedre enn de som er i Marshall og Squierpakkene. Kvaliteten på gitarene skal ejg ikke si noe på da jeg ikke har testet Ibanez'en, men jeg tviler på at den er dårligere enn en Squier.

Av de der tror ejg du vil få mest igjen/mest morro med Ibanez-pakka, mest fordi den har den mest allsidige ampen (eneste er at reverbkretsen suger noe inn i helvete hardt :P) Den gir mer effekt på tonen enn EQ'en nesten :P

Jeg er enig i at Ibanez pakka er den mest hensiktsmessige i dette tilfelle.

Men du skriver at "...........,men jeg tviler på at den er dårligere enn en Squier."

Glem Ibanez nå. Poenget med dette inlegget er ikke å sette Ibanez opp mot Squier. Den kampen taper Squier lett når man beveger seg oppover i pris. Men kun på elektronikk.

Spørsmålet mitt er: Hva er det som gjør Squier til en så utrolig dårlig gitar?

En periode på -70 tallet så var kvaliteten på Fender så dårlig at mange gitarister byttet den ut med en Squier isteden! Adrian Smith i Iron Maiden var en av de. Terje Rypdal en annen. Han bruker Squier'n ofte selv i dag.

Jeg er strat mann på min hals og jeg har prøvd MANGE gitarer av strat type. Jeg har eid grisedyre signaturmodeller og et utall strater av USA, Japan og Mexico type fra Fender og sikkert 20 andre merker.

Den gitaren jeg bruker desidert mest i dag, er en 2003 mod Squier standard strat! Den har Ask kropp(som orginalen), som er frest ut av en identisk maskin som den som freser kroppene på signaturmodellene til Fender Custom shop. Den eneste forskjellen på halsen på Squier'n kontra Fender STANDARD er navnet på headstock'en.

Tremoloen er klin lik Fenders floating.

Den er rett og slett deilig å spille på! Og ved direkte sammenligning så mente 11 av 14 mennesker tilstede at min gitar låt bedre enn high-end signaturmodellen til Clapton.

Nå skal det sies at jeg har byttet ut de originale pick upene med Fender Vintage Noiseless og montert TBX, mid range booster på den. og byttet plast nut'en med en i bein. Samt fått den justert og satt opp hos en proff gitardoktor(Øivin Fjeld)

Men ellers så er treverk og allt annet "rett fra boksen".

Så min påstand blir at: Dersom man er litt våken, så kan man få seg en svært god gitar dersom man kjøper en Squier, og er villig til å ta utgiften med å bytte elektronikk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig interessant erfaring å høre om det der LesPaul68 - understøtter mange mistanker om at det er godt mulig å gjøre røverkjøp med litt innsats og detektivarbeid - og litt DIY ;)

Endret av hucker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LesPaul68: Du har antalige vært ekstremt heldig med valg av Squier gitar, men du har jo og oppgradert de desidert mest vitale delene på en Squier og da. Vintage Noiseless og en mid-boost hjelper mildt sagt på lyden.

Jeg har og litt erfaringe med strat'er, eier for tiden to stykker, selger strat'er i butikk, gjør service på strat'er og jeg har testet hauger av strat'er fra 800 til 50.000 kroner. Hvis du mener at Squieren din er så bra skulle jeg likt å få spilt på den, lyden kan jeg tro på, spillbarheten er jeg litt emr i tvil, da halsene til Squier i mine hender kjennes billige og matte. Lyden og halsen er vel det jeg virkelig ikke liker på Squiere.

Og hva Squier var på 80-tallet er fullstensig irrelevant. Jeg er fult klar over at de har vært dritbra, men en stock Affinity i dag er ikke en en bra gitar, og kan ikke sammenlignes med en Strandard Strat.

I mine kretser er det og kreds å ha en gitar som låter og spiller bra, det har jeg, og det er ikke en Squier.

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at vi flytter Squier-innleggene over i en annen tråd, slik at de ikke ødelegger for det som er egentlig er temaet her. ;)

TOPIC:

Jeg sier som flere: Gå for Ibanez-settet. Squier-settet har jeg hatt selv, og det funker, men Ibanez-settet har bedre amp og blir utvilsomt mer moro å leke seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med LesPaul68 at squier er fin å spille på, ivertfall den jeg har hatt. Jeg hadde en squier standard 2005 modell, og jeg angrer veldig på at jeg solgte den, fordi jeg synes virkelig den var god å spille på, og låter faktisk helt greit. Men skader ikke med mikrofon bytte nei. Kan selvfølgelig ikke måle seg med amerikanske strat'er, men det skulle vel bare mangle også. Vet det er mange som hater squier, men jeg liker den veldig godt og mulig jeg kjøper meg en igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den Ibanez-en. Jeg er ganske fornøyd med den da. Selv om det ikke er en dyr gitar så er den veldig god å spille på. Tynn hals og bra lyd. Når jeg får meg en ny gitar(i sommer) så skal jeg modifisere Ibanez-en. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.