Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lage topp av en combo?


LTBR

Anbefalte innlegg

Fikk bare sånn plutselig en ide: Er det noen stor sak å ta ut "innmaten" av min marshall rør combo(jeg har aldri tatt ut selve innmaten, men har sett mange bilder av hele innmaten med knapper og brytere) og sette det inn i kabinettet til en topp sånn at man får en fullverdig topp? Ser på nett at man får kjøpt tomme kabinett for en billig penge. Vet ikke om jeg er helt på jordet nå, men det virker nå som en enkel sak. Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, skreiv før jeg tenkte der. På comboen er knappene øverst og rørene peker nedover. På en topp er det motsatt. Så da må vel hele greia settes opp ned i topp kabinettet for at det skal gå, og det blir kanskje litt for dumt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare Ohm'en passer så går det fett. Jeg sagde en 2x12 combo i to faktisk. Sagde bort det meste av kabinettet, klaska på bunnen igjen og det ser faktisk ut som en topp. Må bare pynte litt på et par kanter rent kosmetisk så ser den perfekt ut. Siden jeg ikke rørte elektronikken (bortsett fra å dra ut høyttaler jacken) funker den også helt tiptopp. Gikk mye bedre enn jeg hadde forventet. Vil si det er en ekstremt lett jobb så lenge du kan sage rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 utganger bak for høytalere. Hvordan er det man tar ut selve forsterkeren i en combo da? Er det bare noen skruer på siden og så er det bare å dra den rett ut? Vet ikke om jeg skal gjøre dette altså, bare leker med tanken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det ikke ohm på utgangene så står det vel i manualen, har du ikke den kan du vel sjekke det ut på Marshalls sider.

Iallfall, det du gjør (eller, det jeg gjorde) er å dra ut pluggen for høyttaleren, ta av platen bak om det er en og skru ut høyttaleren, den er festet med vanlige skruer og enkel å fjerne. Så må det måles litt for å sjekke hvor du må skjære. Sag av bunnen først, du sager av sidene på comboen nærme bunnen, og slår så ut sidene med en hammer når den er løs. Ofte kan det være en liten planke eller hva jeg skal kalle det som går opp fra bunnen og er under bakplata, den må kanskje fjernes før du greier å fjerne høyttaleren også. Bort må den lell. Nå skal du stå igjen med en topp med to bein, på en måte. Sag dem av så innmaten får grei nok plass (beregn med bunnen som skal på igjen) og klipp bort nok av grill. Har du saget riktig nå er det bare å sette den opp ned og skru fast bunnen igjen. Glemte å si det, men hjørnene på bunnen som du skulle ta av aller først setter du på og så er alt flott og fint. For å si det sånn, jeg gjorde en ræva jobb og det ser fortsatt knakende flott ut og fungerer utmerket. Gikk unna på en dag.

Jeg forhørte meg litt rundt på forumer før jeg satt igang og ble stort sett gjort narr av, så ga jeg faen og gjorde det slik jeg tenkte og postet bilder etterpå. De som lo først sa ingenting etterpå iallfall :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen bilder av prosjektet fortsatt eller? Den comboen det er snakk om er en Marshall 30th anniversary series. For jævlig å begynne å sage og ødelegge en av Marshalls beste comboer:) Tenkte det var veldig lett å bare skru ut hele innmaten og feste den rett inn i et tomt topp-kabinett. Og hvis jeg ikke liker det så kunne jeg bare satt den inn i comboen igjen. Men som jeg skrev tidligere; dette var bare en tanke som slo meg, artig å ha et "prosjekt" som man kan spekulere litt på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen bilder av prosjektet fortsatt eller? Den comboen det er snakk om er en Marshall 30th anniversary series. For jævlig å begynne å sage og ødelegge en av Marshalls beste comboer:) Tenkte det var veldig lett å bare skru ut hele innmaten og feste den rett inn i et tomt topp-kabinett. Og hvis jeg ikke liker det så kunne jeg bare satt den inn i comboen igjen. Men som jeg skrev tidligere; dette var bare en tanke som slo meg, artig å ha et "prosjekt" som man kan spekulere litt på:)

Hvis det er høytalerutganger på comboen din,så ville jeg heller kjøpt meg et 4x12 kab. og brukt oppsettet slik uten å lage "egen topp"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går jo sikkert an å borre noen nye hull og sette inn noen nye rørsokkler, men spørs om det er så praktisk.

Evt kan du jo høre med denne karen og høre om han vil lage et chassis til deg.

http://www.brownsound.it/prodotti.html

Han lager både chassis og kabinett (mener jeg å huske).

du trenger høytaler utganger!du kopler dem til høytalerledningene! men sjekk at det er riktig ohm, ellers er u rævkjørt.haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare Ohm'en passer så går det fett. Jeg sagde en 2x12 combo i to faktisk. Sagde bort det meste av kabinettet, klaska på bunnen igjen og det ser faktisk ut som en topp. Må bare pynte litt på et par kanter rent kosmetisk så ser den perfekt ut. Siden jeg ikke rørte elektronikken (bortsett fra å dra ut høyttaler jacken) funker den også helt tiptopp. Gikk mye bedre enn jeg hadde forventet. Vil si det er en ekstremt lett jobb så lenge du kan sage rett.

tippTOPP! hahahaha, faen så morsomt.. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.