Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lage topp av en combo?


LTBR

Anbefalte innlegg

Den comboen det er snakk om er en Marshall 30th anniversary series. For jævlig å begynne å sage og ødelegge en av Marshalls beste comboer:) Tenkte det var veldig lett å bare skru ut hele innmaten og feste den rett inn i et tomt topp-kabinett. Og hvis jeg ikke liker det så kunne jeg bare satt den inn i comboen igjen. Men som jeg skrev tidligere; dette var bare en tanke som slo meg, artig å ha et "prosjekt" som man kan spekulere litt på:)

Alltså, det du skal er å skru ut selve forsterkeren (chassis med innmat) ut av combo-kabinetttet. Så tar du mål av denne, og finner/lager/kjøper et nytt kabinnet som kan rommme forsterkeren uten høytaler. Monter den samme vei som den stod i comboen, så står teksten på frontpanelet riktig vei ;)

Du vil se når du tar ut chassiset at det er en metallplate som står fastmontert i kabinettet "over chassiset" den er der som et "lokk" for chassiset, og skjermer elektronikken for støy. Jeg ville vurdert å laget noe tilsvarene for det nye kabinettet.

Du trenger ikke å gjøre tenke på det med høytalerutganger, de er på to jacks back.

Det er heller ikke noe romklang på denne ampen som du trenger å bry deg om.

MEN: Ikke rør/sag/lim/drill eller kødd noe med hverken forsterkeren eller det gammle kabinettet. Det eneste du vil er vel å ha en topp? Så du trenger jo bare å lage et nytt kabinett til den.

Ta vare på det gammle kabinettet, og hvis du vil selge ampen en gang, så montere du forsterkerne tilbake i combo-kabinettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.