Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

brukte USA Jackson


alarn68

Anbefalte innlegg

Prøver og søke lit rundt i Norge etter brukte USA Jackson for og se hvordan markeds prisen er

Men finner jo faktisk nesten ingen til salgs.

Er det mangel på brukte USA Jackson i Norge?

Er det marked for det?

Ville en brukt USA jackson vær å foretrekke framfor en ny fra Asia? (hær snaker vi om brukte gitarer som er som ny uten hakk og masse skraper eller nye demo gitarer)

Hvile du for eksempel betalt 14000 for en jackson SL1 usa fra to til 6 måneder gammel i stand som ny?

Driver på med en markeds undersøkelse før jeg tar inn nå.

Er takk nemlig for alle synspunkter angående dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjøpte Soloisten min fra usa, brukt...litt vell stive priser i norge

men tror absolutt det er mulig å ha et lite marked for det :)

Jackson og ESP(merk, ESP..ikke LTD), ettersom at de er de "hotteste" man finner innen metal miljøet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LTD-gitarer er av god kvalitet de. I likhet med mye annet fra Korea om dagen.

Tiden da Korea != kvalitet er forlengst over, men ryktet henger nok igjen enda. Musikere er *fæle* på å bedømme utstyr etter rykte, så det er ikke så rart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14000 for en SL1 tror jeg kan gå, men hadde du klart å presse prisen på disse til rundt 12k kanskje, så tror jeg de hadde solgt bra. Må se an hva nyprisen på de forskjellige modellene er i Norge. Det er stor forskjell i pris på f.eks SL1 og SL2H f. eks her i Norge, men ikke fullt så stor forskjell i Usa som her.

Jeg har kjøpt begge mine Jacksoner her til en veldig lav pris, og vært heldig slik, men alle stusser på at de var så billige, så tror nok det er marked for Jackson uansett. De er så dyre her, at det ikke er så mange som har de, så hadde du fått de ut til folk hadde det sikkert vært god butikk for deg, når folk innser at man knapt får bedre gitarer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14000 for en SL1 tror jeg kan gå, men hadde du klart å presse prisen på disse til rundt 12k kanskje, så tror jeg de hadde solgt bra. Må se an hva nyprisen på de forskjellige modellene er i Norge. Det er stor forskjell i pris på f.eks SL1 og SL2H f. eks her i Norge, men ikke fullt så stor forskjell i Usa som her.

Jeg har kjøpt begge mine Jacksoner her til en veldig lav pris, og vært heldig slik, men alle stusser på at de var så billige, så tror nok det er marked for Jackson uansett. De er så dyre her, at det ikke er så mange som har de, så hadde du fått de ut til folk hadde det sikkert vært god butikk for deg, når folk innser at man knapt får bedre gitarer:)

Prisen hvil variere mellom 12,000 – 14,000 etter ha jeg må betale for dem.

Satte liksom 14,000 en maks pris. SL2H vil vel kanskje ligge en eller to k over

Men nå er jeg veldig kresen og tar ikke nå over som er ikke ser nesten nytt ut

Er ikke inntresert i brukt skrap fra ebay som er hakkete og oppskrapet

Men fortsatt vil det jo være dyre gitarer. Du får jo en gibsom studio ny for denne prisen

Så er jackson USA og foretrekke framfor de?

Jeg har personlig aldri spilt på jackson har hat en del gibson les paul men ble ikke så forferdelig begeistret for dem heller stor og klumpete og ikke nå særlig og spille i halse knekken på. Bruker nå esp med 24 bånd.(USA)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fortsatt vil det jo være dyre gitarer. Du får jo en gibsom studio ny for denne prisen

Så er jackson USA og foretrekke framfor de?

Jeg har personlig aldri spilt på jackson har hat en del gibson les paul men ble ikke så forferdelig begeistret for dem heller stor og klumpete og ikke nå særlig og spille i halse knekken på. Bruker nå esp med 24 bånd.(USA)

Jackson USA Select gitarene er enhelt annen klasse enn den gjengse Les Paul studio.... Også en den gjengse Les Paul Std.

Hadde det ikke vært for metalrykte Jackson har på seg, så hadde nok flere innehatt en.

Jeg synes Jackson gitarene er noe ev det bedre å oppdrive, nettopp fordi kaviliteten på gitaren er tvers igjennom knallbra, i motsetning til hva man ofte kan få hos andre merker som Gibson og Fender.

At folkalikvel kaster bort penger på en Strat, da man får rimelig like Jacksoner som SL1 osv, som i tillegg til å være en mye bedre gitar i mine øye, er mye finere, er meg en gåte. Men jeg håper da folk er ute etter hva de får en i Strat da, og det er jo Stratlyden, men den kan jo gjenskapes, og da nettopp av Jackson.

I prisklasse under 30k synes jeg ikke det finnes noe bedre alternativ av det jeg har prøvd iallefall, og det begynner daå bli en del, men langt ifra alt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"At folkalikvel kaster bort penger på en Strat, da man får rimelig like Jacksoner som SL1 osv, som i tillegg til å være en mye bedre gitar i mine øye, er mye finere, er meg en gåte. Men jeg håper da folk er ute etter hva de får en i Strat da, og det er jo Stratlyden, men den kan jo gjenskapes, og da nettopp av Jackson."

---------------------

Svaret på gåten tror jeg er at det bare er strat som låter strat.

Pluss det faktum at Stratocaster'n vel er selve definisjonen på en elektrisk gitar.

Pepsi slukker også tørsten, men bare Coca-cola smaker Coca-cola.

Uansett hvor godt man liker Pepsi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"At folkalikvel kaster bort penger på en Strat, da man får rimelig like Jacksoner som SL1 osv, som i tillegg til å være en mye bedre gitar i mine øye, er mye finere, er meg en gåte. Men jeg håper da folk er ute etter hva de får en i Strat da, og det er jo Stratlyden, men den kan jo gjenskapes, og da nettopp av Jackson."

---------------------

Svaret på gåten tror jeg er at det bare er strat som låter strat.

Pluss det faktum at Stratocaster'n vel er selve definisjonen på en elektrisk gitar.

Pepsi slukker også tørsten, men bare Coca-cola smaker Coca-cola.

Uansett hvor godt man liker Pepsi.

En liten forskjell er at Coca-Cola holder hardt på sin oppskrift, i motsetning til Fender som knapt har noe hemmelig om sine gitarer. En veldig avgjørende faktor som gjør det mulig hvor hvemsomhelst å lage en gitar som låter som hvasomhelst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"At folkalikvel kaster bort penger på en Strat, da man får rimelig like Jacksoner som SL1 osv, som i tillegg til å være en mye bedre gitar i mine øye, er mye finere, er meg en gåte. Men jeg håper da folk er ute etter hva de får en i Strat da, og det er jo Stratlyden, men den kan jo gjenskapes, og da nettopp av Jackson."

---------------------

Svaret på gåten tror jeg er at det bare er strat som låter strat.

Pluss det faktum at Stratocaster'n vel er selve definisjonen på en elektrisk gitar.

Pepsi slukker også tørsten, men bare Coca-cola smaker Coca-cola.

Uansett hvor godt man liker Pepsi.

En liten forskjell er at Coca-Cola holder hardt på sin oppskrift, i motsetning til Fender som knapt har noe hemmelig om sine gitarer. En veldig avgjørende faktor som gjør det mulig hvor hvemsomhelst å lage en gitar som låter som hvasomhelst.

Blir ikke helt det samme uansett.

Men det er mange som lager helt fantastiske strater der ute f.eks. shur.

Men det blir alikavell ikke det samme.

Og når det gjelder jackson, hvordan kan du kalle det en god erstatning for en strat?

en les paul killer er den absolutt, men ikke strat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.