Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvorfor begynte du å spille gitar?


Jonathan

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det startet med at jeg leika meg litt med en gammel kassegitar hjemme, så fikk jeg mulighet til å joine bande i et lokalt gospel-kor. Hverken jeg eller resten av bandet kunne noe særlig, men gospel (ten-sing) er en kjempe mulighet. Du får masse øvelse og kommer lett inn i et musikkmiljø. Når jeg hadde spilt der et halv år eller det vil si: klinka med på en kassegitar som ingen hørte i et halv år (det var nok like greit). Så spanderte gospelen på seg en el-gitar: Fender stratocaster :) Da tok det helt av for meg. Når jeg fikk prøve min første el-gitar med ordentlig lyd blei jeg helt hekta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel fordi jeg hadde lyst til å spille noen av de sangene jeg pleide å høre på, spesielt av Metallica eller Guns 'n Roses.... så kjøpte en kamerat av meg el-gitar, jeg fulgte etter, og vi fikk tak i en (u)stødig trommis... det ble Summer of 2004!! :D

er det noen spesiell historie bak navnet ditt eller er det bare for å høres fancy ut?

Endret av jsbach
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel når jeg var 7 år så startett jeg å spille trekkspill og 2 år etter startet jeg på alt-sax.så kom jeg i 11-12 års alderen å startet å høre på Diverse Rock å angra bittert på at jeg ikke startet å spille gitar når jeg var 7år. så når jeg ble 13 arvet jeg en 40 år gammel kassegitar å starta å spille :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fikk en kasse gitar en jul av onkelen min. Jeg satt og putla litt men tok ingenting seriøst. Lærte meg D som første grep. Men så til jul i år fikk en i klassen min ideen om å starte et band. Da fikk jeg en el gitar av nevnte onkel og begynte å øve skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.