Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Negler


Rohde

Anbefalte innlegg

Hei, har noen her erfaring med å få "støpt" på negler? Lurer på om jeg skal gå de drastiske skrittene inn i manikyrsjappa da mine negler knekker rett som det er, noe som igjen er ugunstig for fingerteknikken.

Er det dyrt? Noen som har tips?

bare å flytte denne hvis den passer bedre et annet sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel flytte den inn under sminke, kosmetikk o.l ;) Kan dessverre ikke svare på spm ditt. Vil vel annse det som håpløst å spørre om noe så feminint på ett så barskt forum som gitarnorge.

Endret av xtoffer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vi har alle en feminin side, og velger å tro at jeg på denne måten viser at jeg er sikker på min egen legning!

Edit: Som forøvrig er heterofil :)

Endret av Rohde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg knasker noen vitamin b-tabletter (for hud, hår og negler). Har kanskje ikke merka så mye på huden eller håret, men neglene mine er panzer :lol: Må ha sånn stor negleklipper for å klippe dem, så later de også til å vokse fortere, men det kan hende at det er noe jeg innbiller meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er fordelen med lengre negler?

Sikkert en fordel for folk som liker å spille med fingerneglene. Mange gitarister har lange negler på høyre hånd og korte på venstre. Det har vel noe med klang å gjøre, formoder jeg :)

Greit å ha lange negler når man spiller fingerspill, gir klar og fin lyd, og er generelt enklere å spille med neglene enn bare fingertupper så fort man blir vant til det. Dersom man vil unngå den feminine siden ved det kan man jo kjøpe fingerplektre, fungerer greit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lange negler er et must på klassisk gitar, og gjør seg også godt på stålstrenger. Problemet er at de blir fort slitt når det spilles på sistnevnte.

Takker for link, nettrom!

Noen flere som har non tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hater jeg og spille med neglene, har aldri hatt problemer med og spille med fingertuppene. Viss du lurer fært på det med og støpe negler kan du jo besøke nermeste butikk som driver med sånt. Helt ærlig tror jeg de vet mere om slikt en det vi gjør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spis vitaminer og fil neglene i en retning så blir de sterke og fine. Jeg har også prøvd en spesial negllakk som forsterket neglene, den får du i vanlige butikker. Funket fett for meg, brakk aldri en negl mer :)

Det er vel spesiellt vanlig for klassiske gitarister å ha lange negler. Jeg husker den gamle gitarlæreren min fikk helt noia hvis noe skjedde med negla hans. Han satt og pusset og filte på dem med ståltråd og fil mellom timene :huh::D Han fortalte at hvis en negl brakk så pleide han å lime på en bit bordtennisball. Sikkert godt tips :)

Forvrig spiller jeg mest el-gitar nå og foretrekker korte negler når jeg spiller evt. lang tommelnegl på høyrehånden for fingerspill ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.