Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din Amp!


Gjest

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Marshall JCM900

Marsahll JCM800

Marshall JCM2000

Marshall Plexi Super Lead

Marshall JMP-1 (preamp)

Marshall 20/20 (poweramp)

Peavey 5150

Peavey Triple XXX

Peavey 50/50 (poweramp)

Mesa Boogie Dual Rectifier

Mesa Boogie Roadster

Mesa Boogie Studio (preamp)

Mesa Boogie 20/20 (poweramp)

Diezel VH4

Fender Blues Deluxe

Engl Blackmore

Engl Invader

Randall MTS 100

Egnater Mod 50

Egnater M4 (preamp)

Egnater TOL100

er Bogner Barcelona :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Har "nedgradert" fra en Dr.Z Maz 18 jr NR og Dr.Z. 2x12 kab - nå fyker jeg rundt med to stk. Roland Cube 60. Den noe eldre typen med to bassporter i hjørnene under elementet.

De har også bedre høyttalerelement enn de nyere (på de nyere har Roland visstnok valgt et kjipere element til fordel for å legge inn en million effekter...usj..).

Jeg bruker utelukkende JC-120-settingen med alle kontroller nokså nøytralt stillt.

Foran Cubene har jeg en Xotic BB Preamp etterfulgt av en Roland VG88 eller evt. en Vox Tonelab, som igjen splitter signalet L/R ut til de to Cubene. Stereo er gøy!

Låter superdupert i mine ører, og i større lokaler er det bare å mikke opp.

Og så er det langt mer isjas-vennlig med to lettvekts-amper!

SL370669.jpg

Endret av toomanygittars
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en Koch Multitone i mange år. er veldig fornøyd med lyden klar og tydelig med sikkelig trøkk og en hærlig breakup vreng.

bytta fra EL34 til 6L6. Fantastisk amp med tre gode kanaler og separat volum for alle kanaler mastervolum og solovolum. Den dekker de fleste klassiske gitartoner! Et stort minus er at jeg får vondt i ryggen av å bære på den!

så nå har favorittampen min en pause og jeg bruker en Kemper Profiling amp live.

Der kan du laste inn alle typer forsterkere og simuleringen av dem er 95% naturtro.. gjennom PA tror jeg det er vanskelig å høre forskjell på oppmikka originalamp og Kemper. Veldig fleksibel og brukervennlig. enklere seneopsett med kunn et midibrett. De riggene jeg har laga hittil er jeg ganske fornøyd med. har tatt utganspungt i Vox AC30,Morgan AC20, Fender Hotrod, 65AMP, Mesa dual recto,Matchless og Koch Studiotone. Ampene er samplet og veldig dynamiske. skrur du ned volumet på gitaren beholder dem likevel definisjon og klarhet, så dem oppfører seg omtrent som om det var en ekte røramp. Mastervolumet fungerer ikke på samme måte, fordi du ikke forandrer noe strømstyrke eller belastning på rør! Men mulighetene til å forandre med eq og effekter er veldig bra.

image_zps2292ff38.jpg

kemper_zps8f35c0e3.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Vil ikke snakke om de übe-cheapo transistorforsterkerne jeg har hatt, men jeg har hatt tre (et mikroskopisk antall her på huset, ser det ut til) rørforsterkere:

- Marshall JCM80 50W 1x12" combo. Skjønte ikke hvor god den egentlig var før jeg hadde solgt den for å kjøpe en:

- Marshall JTM60 60W 1x15" combo. Historiens kjipeste vrenglyd, men veldig bra reinlyd til å være en nittitalls Marshall. Etter å ha hatt den i noen år, tona jeg ned riggen og gitarspillet og kjørte transistor i mange år, før jeg for snart 1 1/2 år siden fleska til og kjøpte en...:

- Carol-Ann Tucana I. 70W topp, plugget i et Marshall 4x10" kjøpt av Birk her på forumet. Vet ikke helt hva jeg kan si som vil yte den rettferdighet, men jeg sier fortsatt dæven nesten hver gang jeg spiller. Og det er ikke fordi jeg spiller så bra at det må sies :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.