Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din Amp!


Gjest

Anbefalte innlegg

Jau. Bruker en Vox ac15c1 til clean og overdrivelyder, og (tro det eller ei :) ) en Orange Microterror til lett til harde gainlyder.
Skulle egentlig ha sistnevnte som hjemmeamp, men den låt så krutt at jeg sporenstreks kjøpte et Jet City 1x12 kabinett til den.

Når det gjelder ac15: De som sier at 15 watt ikke er nok til gigs og kun funker til hjemmebruk: Den spiller HØYT! for høyt for hjemmebruk om man skal

ha full utnytte av den. Dessuten mikker de opp ampene i 90% av tilfellene anyways. Min store helt The Edge bruker Blues Jr. og AC30 (m.m.) live, og U2 spiller jo svære gigs.

Nuvel. Voxen låter, ehh... Vox :D Bruker top boost kanalen til de "snillere" låtene i bandet (som spiller poprock ispedd litt Neil Young-ish og 80-talls rock-ish musikk) og bruker den clean, skal jeg ha litt drive sparker jeg inn en Boss SD-1. Greiere en å måtte løpe fram og tilbake og skru masse på ampen.
Microterroren blir sparka inn når vi beveger oss i de mer rocka låtene. Den låter dirty og fett, sykt fin vreng i den etter min smak.
Begge ampene klarer fint å henge med trommisen som speller HØYT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten mikker de opp ampene i 90% av tilfellene anyways.

Dette argumentet funker ikke for meg. Har til gode å ha god gitarlyd i monitor, med Vinjerock og Sentrum Scene som eneste unntak :) På de gjennomsnittlige pubriggene vi speller på, låter det helt bæsj. Da er det kjekt å ha en amp som gjør jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette argumentet funker ikke for meg. Har til gode å ha god gitarlyd i monitor, med Vinjerock og Sentrum Scene som eneste unntak :) På de gjennomsnittlige pubriggene vi speller på, låter det helt bæsj. Da er det kjekt å ha en amp som gjør jobben!

Lov å være uenig ;)

Jeg tenker på de stakkars nybegynnerne som tror de MÅÅ ha en 100 watts røramp når de skal øve heime og spille noen små gigger. 15 watt holder

i bøtter og spann om du ikke skal spille for 100 000 da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra Gunar! Hatten av...

Gunnar minner meg om Sigi fra Tyskland.

Han hadde et imponerende antall amper og kabinneter at

han kunne åpne museum.

Så, han gjorde det faktisk. Jeg skal dit neste sommer.

http://www.marshall-forever.de/bilder_vom_umbau.html

Har ikke kommet til ampene enda.. Det er noe med skikkelig trearbeid som vekker mannemannen i meg. :wub:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiii,.Gunnar,.... har ikke sett penere bilder ganske lenge,......imponerende ampkolleksjon.

Foresten,...jeg bruker Marshall 1987X mkII, Laney H20, og VOX kabineter med G12M.

Endret av zed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette argumentet funker ikke for meg. Har til gode å ha god gitarlyd i monitor, med Vinjerock og Sentrum Scene som eneste unntak :) På de gjennomsnittlige pubriggene vi speller på, låter det helt bæsj. Da er det kjekt å ha en amp som gjør jobben!

At du må mikke opp ampen betyr jo ikke nødvendigvis at du må ha den i monitor. En AC15 klarer fint å fylle hele scena med godlyd, men kanskje ikke hele lokalet. Vi må mikke opp 1974x'en min og, men har aldri behov for å ha den i monitor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marlboro 50 w ,,, trur de stod på den,,, bråka nok o var tung o je liten ,,,,,

Marshall mg100 halv rigg læt gott til je prøvde ,,,,

Randall RH 100 halvrigg ,, som var møe feitere på overdriven ,, grymt lyd før å vare transistor,,

Marshall velvestate avt2000 275 ,, 150w med månge lyd varianter,,

Peavey Backstage 65w ok hjemme i stua iaf ,,

Marshall mg 10 KK ,, liten ting som brukes som lyd åt mp3 spiller,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.