Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan øver Dere Og Hvor Mange Timer Om Dagen?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg alle modene til melodisk moll under beltet, og skal øve mer på bruken av de

samtidig øver jeg gehør så mye jeg kan og så må jeg snart få gidda å lære meg mer arpeggios.

Men nå har jeg begynt å spille gitar etter noter fra b.la real book og Pat methenys herlige notebok! Fant ut at på den måten trente jeg både oversikten over gitarhalsen samtidig som jeg trener notelesning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noen dager har jeg det su travet at jeg tekker bate spille ett kvarter, men tilsammen øver jeg i friminuttet, valgfag (egentrening), og på onsdager tilsammen i en uke med undervisning, utenom egen øving hvemme (somvarierer mye), øver jeg tilsammen 6 timer i uka Utenom det jeg øver jeg alt fra 15 min til en hel dag.

føt sto jeg opp kl. o6.oo, men jeg har begynt på langrenn så jeg må sove lengere.... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øver ca. 6 timer dagen. Dette er fordelt på 1 time gehør, 1 time rytmikk, 2 timer gitar og 2 timer piano. Får til å opprettholde dette ganske bra på hverdager.

Jeg har et veldig uromantisk øvingsforhold, og øver mest teknikk og oversikt. Øver 1 time teknikk på gitar og piano om dagen, men bruker mye av denne øvinga (spesielt på gitar) til å bygge opp et bra beat (ofte swingbeat) ved å ha metronom på kun 2 eller 4 i takten. Jeg har blitt ganske flink til å øve på såkalte "kjedelige" ting med tiden, fordi jeg spiller i veldig mange band. Da merker jeg fort hvordan det å øve rent mekanisk gir resultater. Pleier å øve en time akkorder på gitar også, dette går mye i å få oversikt over akkordrekker; spredte voicings, lære standardslåter i alle tonearter etc. Dette gjør jeg også på piano.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg øver omtrent 1-2 timer vær dag.

De øvingene går til mye egenlaging. Det er aller mest arpegios. Elsker rett og slett og lage sanger

som inneholder mye arpegios og sweeping. Spesielt dim. Ingenting er så fint som skikkelige dim arpegioer.

En annen ting jeg øver ganske ofte på er styrke og power i spillet mitt. Øver også en del presisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdager øver jeg 1-3 timer evt. mer hvis jeg får tid. Øver mest gitar teknikk og div. låter men også gehør, teori og improvisasjon. I helgene øver jeg helst mellom 3-6 timer, men det kommer ann på hva som skjer.. Liker å øve :rolleyes: !! Prøver å øve mye med band og samspill!

Wow!! Stå opp før skolen!! Utrolig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Må bare si at jeg dro en Jingles idag. Sto opp tidligere for å spille trompet. Føler meg som en guttunge igjen!

Haha.. vel, sorry for å skuffe dere (og meg selv) men jeg står ikke opp en time tidligere lenger. Sikkert fordi det har vært vinter, men mest fordi jeg har tid til å øve på dagen igjen ;) så jeg har ikke såå dårlig samvittighet :P

Men nå øver jeg på noter og jazzstandarer, samt litt gehør! yeah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er dt ikke meningen at man skal ha dt gøy når man spiller??

Dt å sitte å jokke etter noen skalaer er etter mitt syn bortkastet tid.

Improvisasjon er et nøkkelord for meg, kan sitte i timer i strekk å improvisere til en trommerytme eller et riff, herlig trening som også er gøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg dro en Jingles idag. Sto opp tidligere for å spille trompet. Føler meg som en guttunge igjen!

Espen (på mitt trinn) møter opp på ZEB rundt 08:00 hver dag for å øve før skolen. :blink:

Oi, når begynner dere på skolen egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.