Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan øver Dere Og Hvor Mange Timer Om Dagen?


Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, det kommer litt an på tiden jeg har. Men jeg prøver å spille 1-2 timer hver dag. Etter at jeg kjøpte meg el-gitar, så har jeg tatt med meg den gamle kassegitaren på jobben. Det hjelper bra på øvingen. Fint å sitte og spille om nettene der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, etter at jeg startet mitt nye og bedre liv, øver jeg ca. 2 timer om dagen. Jeg står opp en time før skolen for å øve teknikk og skalaer da jeg ikke orker så mye teori om morraen. På dagen går jeg og tenker på skalaer veldig mye, hvis det teller..:P

når jeg kommer hjem øver jeg ca. 1-2 timer da også, alt hva jeg får tid til..=)

håper bare at jeg klarer å holde dette oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øver og øver......

Jeg øver ikke på no spesielt, men spiller noen låter hver dag. Hender jeg oppdager nye låter, så da spiller jeg dem en stund. Tilsammen har jeg nok gitaren i hendane ca 2 - 3 timer daglig. I tillegg holder jeg trommestikkene i gang daglig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir vel ett problem for meg som pleier å stå opp når jeg må gå for å rekke skolen

Neida, jeg stiller vekkerklokka på 6, så øver jeg til 7, litt over 7 som regel. Så har jeg litt tid før frokost også. Jeg legger meg i 11-tida som regel. Så akkurat det er litt vanskelig, å legge seg tidlig nok..:P menmen.. får jo sovet hvertfall 6 timer hver natt, så det holder det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beundringsverdig at dere står opp før fugeln og øver as. Jeg har finni ut at for meg er det å lage låter god øving. Jeg prøver å finne en ny teknikk for hvert riff jeg lager, eks tappe på en måte jeg ikke har gjort før.

Det finnes jo mange desperadoer som øver 14 timer om dagen og slik, må sette et spm ved det og spørre om det virkelig er en effektiv måte å øve på. Hva tror dere? Kan jo sammenligne det med en bodybuilder, han blir jo ikke vanvittig stor av å pumpe jern 14 timer om dagen, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, etter 14 timer tror jeg ikke at jeg hadde orka synet av gitaren neste dag..:P Men øver de effektivt, intensivt og på de riktige tingene blir man sikkert god i rekordfart. Selv tror jeg nok aldri jeg kommer til å klare mer enn 4 timer daglig, men det holder for meg i massevis. Skulle bare ønske det gikk fortere å forbedre gehøret sitt..;)

Noen som har noen spesielle teknikker om hvordan man skal trene opp gehøret sitt for akkorder, altså gjenkjenne akkorder og synge dem som arpeggios? øve? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beundringsverdig at dere står opp før fugeln og øver as. Jeg har finni ut at for meg er det å lage låter god øving. Jeg prøver å finne en ny teknikk for hvert riff jeg lager, eks tappe på en måte jeg ikke har gjort før.

Det finnes jo mange desperadoer som øver 14 timer om dagen og slik, må sette et spm ved det og spørre om det virkelig er en effektiv måte å øve på. Hva tror dere? Kan jo sammenligne det med en bodybuilder, han blir jo ikke vanvittig stor av å pumpe jern 14 timer om dagen, hehe

Bodybuilding. Vel de seriøse bruker hele dagen på det. Selve treningen er jo en veldig liten del av det å være bodybuilder. Vi snakker riktig mat til riktig formål hele døgnet. Stå opp midt på natta for å spise, osv.

Noen som har noen spesielle teknikker om hvordan man skal trene opp gehøret sitt for akkorder, altså gjenkjenne akkorder og synge dem som arpeggios? øve? B)

Jamey Aeborsold mener man ikke skal bruke øvetid på eartraining. Det kan du gjøre i dusjen, i bilen, på bussen, osv. Synge forskjellige arpeggios.

Ellers er det jo bare å spille de forskjellige akkordene på gitaren også synge dens arpeggio. Evt, en bestemt tone. Hvor fort finner du f.eks #11 på en Cmaj7?

En god måte å øve øret på er jo å spille en akkord, også synge arpeggioen til. Har du en kamerat som hjelper deg kan du jo gjette grunntonen også. Si f.eks han først spiller en Cm7, du synger arpeggioen og får vite det hva slags akkord det var. Så spiller han en Em7, du skal så synge arpeggioen for så å identifisere den i forhold til den forrige akkorden. (kan være krevende på akkuratt dette eksempelet). Slik fortsetter du.

Ellers brukte jeg Ear Master School før. Gikk inn for å se hvordan jeg lå an her om dagen. Identifiserte glatt alle typer 9'er-akkorder og fikk beskjed om å bytte til en mer utfordrene veileder. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.