Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan øver Dere Og Hvor Mange Timer Om Dagen?


Anbefalte innlegg

du skriver her at du stopper filmen for å "sjekke at jeg ikke øver inn noen unoter". Hadde du hørt etter hadde du nok merka "unotene" med engang? Altså, to timer med sånt tull tilsvarer maks en halvtime med konstruktiv bruk av tida.

Tror du har misforstått litt. Jeg hører hvis det låter galt, men jeg stopper opp for å sjekke at fingersettinga er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror du har misforstått litt. Jeg hører hvis det låter galt, men jeg stopper opp for å sjekke at fingersettinga er riktig.

Ofte jeg gjør no lignende sjøl, jobber litt teknikk og skalaer forran tv´n. En pianolærer jeg hadde en gang som gav meg ideen da han satte meg på en veldig hard skala diett. Så for å få noe inn i fingra fungerer det som snus, men jeg ville ikke sidesatt den ordinære øvinga for det, da det er fint lite jeg "får inn i hue".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, etter at jeg startet mitt nye og bedre liv, øver jeg ca. 2 timer om dagen. Jeg står opp en time før skolen for å øve teknikk og skalaer da jeg ikke orker så mye teori om morraen.

Nå har jeg og begynt med dette, funker veldig fint. Øver bare teknikk og det går allerede framover. Bra tips! :)

Tja, øver vel en eller en halv time før jeg går på skolen og en time etter. I helgene øver jeg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg og begynt med dette, funker veldig fint. Øver bare teknikk og det går allerede framover. Bra tips! :)

Tja, øver vel en eller en halv time før jeg går på skolen og en time etter. I helgene øver jeg mer.

Nice. Det hender at jeg ikke kommer meg opp og det er syyykt irriterende, men det går sånn i gjennomsnitt ca. 4 dager i løpet av en uke. Gjør det ikke i helgene, får jo være måte på..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg øver egentlig alt for lite og kunne tenke meg å øve mye mere, men har lit lite tid til å sitte å terpe.. blir mest øving når man skal øve inn nye låter eller har hørt noe man har lyst til å lære seg. har aldrig sittet å øvd skalaer og slikt for å spille fortest mulig med flest mulig toner, for noen sikkert ok, men for meg personlig blir det helt meningsløst! Da er det derimot mye mere viktig for meg å øve timing og musikkforståelse. Uansett spiller jeg mest Dobro for tiden og lite gitar hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå det siste året har det vært en gang i mnd ca. YEY for meg.. Men det har blitt litt nedprioritert blant utdannelse og øl. Skal hente meg inn igjen nå fremover, men sliter litt med å legge om spillestilen. Spenner tommelen for mye på grepshånda, så jeg får lett slitasje.

Voltaren for the win.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå det siste året har det vært en gang i mnd ca. YEY for meg.. Men det har blitt litt nedprioritert blant utdannelse og øl. Skal hente meg inn igjen nå fremover, men sliter litt med å legge om spillestilen. Spenner tommelen for mye på grepshånda, så jeg får lett slitasje.

Voltaren for the win.

Eeek, hva gjør du her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeek, hva gjør du her?

Skryter av hvor jævlig jeg knuste deg i knoke, samt at jeg gjør alle pinlig klar over at du tapte for ei jente under 160cm.

Sannheten er at jeg for det første tenkte at jeg skulle plukke opp et par tips her og der, og for det andre så kjeder jeg meg.

Nå kjeder du også meg, slutt med det.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg øver 5-7 timer om dagen, avhenging av skoletidene. Har fri på mandag, da blir det naturligvis mer enn på torsdag når jeg har skole fra 10 til 3. Pleier å sette opp et ukesprogram, slik at hvis det er noe jeg ikke får tid til på en dag, blir det en slags roteringsgreie. Skriver også øvingsplan og logg, og varierer øvingen på forskjellige måter. Synes faktisk øving er gøy :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har misforstått litt. Jeg hører hvis det låter galt, men jeg stopper opp for å sjekke at fingersettinga er riktig.

Jeg bruker samme metoden :) Funker bra her, nå spiller jeg jo ikke gitar da. Men for å øve trommeteknikk er det å se på en serie eller en film helt flotters. B)

Spiller mest for å ha det gøy jeg da, øver en del hjemme med med trommesett kanskje to timer i uka. Står litt dårlig plassert :( Men men, virker som om folk vil spille med meg fordet, eller hva Gnome? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hadde som plikt å øve 1 time pr dag på piano. Gjorde det ei god stund. Trente derimot aldri på teknikk og skalaer. Det lærte jeg av å spille andres stykker.

Lærte så og si meg selv å spille gitar ved å laste ned tabs fra nettet. Kom heldigvis ut av det helvetet, og begynte i band. Poenget mitt er at jeg aldri har hatt behov for å kunne en eller annen syk skalaøvelse i 250BPM. Det fikk jeg av å kopiere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.