Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forskjellig spørs. om bass osv.


Eddie Van Halen

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Vel.. nevn en metallica-sang som er veldig krevende? :P

Dette kommer vel an på hvilket nivå man befinner seg på? Jeg mener jeg begynte med AC/DC nå jeg plukka fram en bass for første gang. Dette gir rytme/finger øvelse i høyeste grad. Han må jo ha verdens kjedeligste jobb han bassisten der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Dette kommer vel an på hvilket nivå man befinner seg på? Jeg mener jeg begynte med AC/DC nå jeg plukka fram en bass for første gang. Dette gir rytme/finger øvelse i høyeste grad. Han må jo ha verdens kjedeligste jobb han bassisten der :(

Veit ikke jeg... er ikke no spes god selv, men kan spille hurtige toner ganske greit. Synes rytme er vanskeligere, og når musikken og basslinjene er såpass "nakne" som hos AC/DC blir det veldig tydelig om man ikke er presis både i timing og lydstyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. nevn en metallica-sang som er veldig krevende? :P

Dette kommer vel an på hvilket nivå man befinner seg på? Jeg mener jeg begynte med AC/DC nå jeg plukka fram en bass for første gang. Dette gir rytme/finger øvelse i høyeste grad. Han må jo ha verdens kjedeligste jobb han bassisten der :(

Du skal ha ganske grei utholdenhet for å spille et sett med gamle metallica-låter! Sheisse, tror hånda mi ville begynt å lugge halvveis i battery!

Men plekter kan absolutt være fett i mange sammenhenger. David Ellefson er en proff og fin fyr som spiller fett med plekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pink Floyd har mye stilig på bass. Anbefaler deg å sjekke ut alle de "tøffeste bassgang/basslinje/bass"-trådene som finnes i arkivene for å finne eksempler på sanger som er tøffe å spille.

Det jeg synes er aller kulest med bass er hvordan den kan endre akkordene, progresjonen og generelt hvordan låten høres ut.

Sjekk ut "Am I Wry? No" av Mew, når bassen kommer inn etter det fete gitarriffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.