Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp med effekt jeg ikke vet hvordan jeg lager


Bjarte

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner bare ikke hvordan det er mulig å få til en så bra lyd på gitaren som Hammerfall klarer, spesielt i Warrious of Faith. Prøv å last den ned, og si meg hvordan man effekter jeg må bruke hvis jeg skal ha den lyden på gitaren. FyFlate !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kommer helt ann på hva du blir fornøyd med. Ser ut på sia deres at gitaristen bruker en Engl forsterker, ikke noe om hvilken modell. Kan også hende han har byttet i senere tid etc.

Kan hende at du bli fornøyd med en litt kul distortion pedal, gjerne av rør. Damage... Mesa Boogie, Radial Tonebone. Litt dyrt, men du kan jo stikke til en gitarsjappe og se hva du får testet og rådført deg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt ann på hva du blir fornøyd med. Ser ut på sia deres at gitaristen bruker en Engl forsterker, ikke noe om hvilken modell. Kan også hende han har byttet i senere tid etc.

Kan hende at du bli fornøyd med en litt kul distortion pedal, gjerne av rør. Damage... Mesa Boogie, Radial Tonebone. Litt dyrt, men du kan jo stikke til en gitarsjappe og se hva du får testet og rådført deg om.

Tusn takk for tipset. Kan det blir under 3000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, spør du en generisk gitarsjappe om "en pedal som lager metal-vreng", så finner han garantert frem enten Boss MT-2 eller Digitech metal master :P (Du får ikke til slik lyd som du vil ha med de pedalene... garantert)

Men tonebone hot british skal være jysla feit, du kan teste ut en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke Tone Bone har nok vreng kan man vel supplere med litt vreng fra forsterkeren? Dobbel vreng kan jo være dobbelt så kult... eller dobbelt så fælt, alt ettersom hvilken forsterker man vrenger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, spør du en generisk gitarsjappe om "en pedal som lager metal-vreng", så finner han garantert frem enten Boss MT-2 eller Digitech metal master :P (Du får ikke til slik lyd som du vil ha med de pedalene... garantert)

Men tonebone hot british skal være jysla feit, du kan teste ut en slik.

Den Tonebone Hot British ser veldig bra ut. Leste netopp mange anbefalninger av den. http://www.sound1.no selger den for 3000 eller noe. Burde jeg kjøpe den, eller en brukt? Denne får jeg for 2000 om den ennå er til salgs: http://www.musikkweb.no/musikkpraksis/ann/...s.php?aid=69179

Har nå en Roland Cube 30 forsterker, med 34 watt. Det er ganske mye effekt-løsninger på den. Blir boksen å fungere godt sammen med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, spør du en generisk gitarsjappe om "en pedal som lager metal-vreng", så finner han garantert frem enten Boss MT-2 eller Digitech metal master :P (Du får ikke til slik lyd som du vil ha med de pedalene... garantert)

Men tonebone hot british skal være jysla feit, du kan teste ut en slik.

Den Tonebone Hot British ser veldig bra ut. Leste netopp mange anbefalninger av den. http://www.sound1.no selger den for 3000 eller noe. Burde jeg kjøpe den, eller en brukt? Denne får jeg for 2000 om den ennå er til salgs: http://www.musikkweb.no/musikkpraksis/ann/...s.php?aid=69179

Har nå en Roland Cube 30 forsterker, med 34 watt. Det er ganske mye effekt-løsninger på den. Blir boksen å fungere godt sammen med den?

cube 30 med 34 watt??

anyway, tonebone hot british er en super pedal, eventuellt bruke en metal amp av de modellerte på cube'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.