Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp med effekt jeg ikke vet hvordan jeg lager


Bjarte

Anbefalte innlegg

Hehe, spør du en generisk gitarsjappe om "en pedal som lager metal-vreng", så finner han garantert frem enten Boss MT-2 eller Digitech metal master :P (Du får ikke til slik lyd som du vil ha med de pedalene... garantert)

Men tonebone hot british skal være jysla feit, du kan teste ut en slik.

Den Tonebone Hot British ser veldig bra ut. Leste netopp mange anbefalninger av den. http://www.sound1.no selger den for 3000 eller noe. Burde jeg kjøpe den, eller en brukt? Denne får jeg for 2000 om den ennå er til salgs: http://www.musikkweb.no/musikkpraksis/ann/...s.php?aid=69179

Har nå en Roland Cube 30 forsterker, med 34 watt. Det er ganske mye effekt-løsninger på den. Blir boksen å fungere godt sammen med den?

cube 30 med 34 watt??

anyway, tonebone hot british er en super pedal, eventuellt bruke en metal amp av de modellerte på cube'n

roland30more.jpg

Slik ser toppen ut, med effektene

34 watt ja, var det så galt?

Jeg vil ha så lik lyd som mulig av f.eks. Legacy of Kings, og Warriors of Faith (Hammerfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan hende du da burde spare pengene og bruke Rectifier simulatoren på Cube'n så lenge. Om du venter så får du kanskje en skikkelig røramp senere.

Men det er jo opp til deg, jeg ville stukket til en gitarsjappe og forhørt meg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke prøvd dem, men tech21 lager noen comboer som har en mesa/boogie-kanal.. (i tillegg til en marshall og en fender-kanal)

Hvis de låter like bra som preampene deres gjør, kan jeg trygt anbefale dem!

Forskjellen på tech21 og line6 (og stort sett alle de andre) er at tech21 er analog forsterker simulering, mens det meste av det andre er digitalt. Jeg har så langt ikke kommet over en digital gitarlyd som jeg har likt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende du da burde spare pengene og bruke Rectifier simulatoren på Cube'n så lenge. Om du venter så får du kanskje en skikkelig røramp senere.

Men det er jo opp til deg, jeg ville stukket til en gitarsjappe og forhørt meg der.

Takk for tips, men kan du si meg hva en røramp og en Recitifier er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rørforsterker er en forsterker som er basert på elektron-rør isteden for transistorer.

Rectifier er navnet på en serie med rør-forsterkere og høyttaler-kabinetter som mesa/boogie lager. Av mange regnet for å være blandt de beste gitarforsterkerne på markedet.

En rectifier er også den komponenten i en forsterker (og annet elektriskt utstyr) som konverterer vekselstrøm til likestrøm.

I mesa/boogie dual rectifier kan du så vidt jeg har skjønt velge mellom to forskjellige for forskjellig karakteristikk. single rectifier har bare en, triple rectifier har tre osv.. Tror jeg, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende du da burde spare pengene og bruke Rectifier simulatoren på Cube'n så lenge. Om du venter så får du kanskje en skikkelig røramp senere.

Men det er jo opp til deg, jeg ville stukket til en gitarsjappe og forhørt meg der.

Takk for tips, men kan du si meg hva en røramp og en Recitifier er?

Om du vil ha forklaringa på hva en røramp er så foreslår jeg at du enten søker her på forumet eller på www.google.com.

Og en Rectifier er en forsterker serie fra Mesa/Boogie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd de tonebone-pedalene, men på navnet (classic) kan jeg gjette på at den gir det meste fra crunch til det hammerfall kanskje bruker, eller kanskje ikke så mye engang..

Jeg vil anbefale å skaffe en pedal som har litt gain å gå på, tilfellet den en dag skulle bli ønskelig å spille noe litt tyngre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd de tonebone-pedalene, men på navnet (classic) kan jeg gjette på at den gir det meste fra crunch til det hammerfall kanskje bruker, eller kanskje ikke så mye engang..

Da anbefaler jeg deg å prøve en, de kan gå fra clean boost til skikkelig metal distortion. Det er ikke uten grunn at den blir regnet som den mest allsidige distortion pedalen på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd de tonebone-pedalene, men på navnet (classic) kan jeg gjette på at den gir det meste fra crunch til det hammerfall kanskje bruker, eller kanskje ikke så mye engang..

Da anbefaler jeg deg å prøve en, de kan gå fra clean boost til skikkelig metal distortion. Det er ikke uten grunn at den blir regnet som den mest allsidige distortion pedalen på markedet.

Jasså? Høres ikke ut som noe jeg trenger (kun rack-utstyr på meg, og jeg er allerede i "tone-heaven"), men jeg skal sjekke den ut! Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel kanskje litt drøyt med en pedal som er dyrere enn ampen..

Men det er jo ditt valg.

Enig med deg der. Tonebone pedalen er lagd for rørforsterkere, du får ikke samme opplevelsen med bare en liten transistor amp. Hvis det bare er riffing du trenger den til så kan det nok gå, men jeg ville aldri brukt den til solospill uten en skikkelig forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.