Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din beste konsertopplevelse!


Theons

Anbefalte innlegg

Det var jo bra lyd å slik' date=' men synes at musikere bør være mere deltagere i showet.[/quote']

Jeg sitter også igjen med omtrent samme inntrykket. Musikken og lyseffektene i seg selv var vidunderlige, men det var en veldig distanse mellom utøverne og publikum. Den distansen følte jeg var mye mindre tilstede i '88, det var mer spilleglede og innlevelse. Hver gang jeg har sett videoversjonen av «Delicate sound of thunder» (tatt opp fra NRK) og sammenligner det med «Pulse», forsterkes inntrykket. De drev med mer moro i '88, og jeg håper at de gjør det igjen dersom de bestemmer seg for å dra på en ny turné.

For øvrig har jeg vært PF-fan god som noen, med særoppgave på ungdomsskolen og jeg kunne nesten spille «The Wall» baklengs en tid (samt mye av DSOTM og MLOR), så det er ikke slik at jeg går på konsert og syns musikken er kjip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gode konsertopplevelser:

Metallica '03 spektrum

Maiden '03 spektrum

Slayer '04(?) spektrum

Deep Purple '98(?) spektrum

Gary Moore '00(?) drøbakk

Noen hiphop-konserter på rockefeller, trenger neppe nevne noen her.

Lenny Kravitz '05 spektrum

er de jeg kommer på i farten som har vært bra :)

Men husker godt min største skuffelse:

Maiden'05 x2 spektrum. - waste of money, gørr setlist med noen lyspunkt,

kjipt konsept og har sett maiden mer livlige.

Judas Priest '05 spektrum - Hadde det ikke vært for at In Flames varma opp, så ville jeg neppe gått på denne konserten. Kjedelig rett og slett, tre lyspunk: Electric Eye (Det sangen heter?), Painkiller og Breaking The Law.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikerne kunne godt showa litt mer..

"We created the shows because we were horrible onstage. While The Who smashed everything, we had a bass player who made faces and the rest of us stood still."

- Fritt sitert etter David Gilmour. :)

Har aldri vært på noen Floyd-konsert, men av opptakene jeg har sett, så har det vært ganske så bra. Men lysshowet kan enkelte gang bli for mye av det gode. Jeg synes f.eks at discocula under CN ('94-turneen) ble et antiklimaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maiden i år var dødsbra! Judas Priest var ikke verst de heller....

Inferno 2003 var helt sinnsykt, men det var vel også fordi det var første gangen jeg var på ordentlig black metal konsert...

I Nittedal (der jeg kommer fra ja) har vi vært år en rockefestival med lokale band + et "stort"... i år var Stonegard der, det var sinnsykt fett:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.