Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Slutten på GitarNorge, starten på noe nytt?


007

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Audun skrev:

Ja, men hva skal domenet brukes til?

Det blir nok brukt til å selge "artikkelplasseringer", ikke ulikt det som har betalt for moroa frem til nå, i mitt eie. Da er historikken til domenet gull verdt, mens det gamle innholdet ikke nødvendigvis er så viktig.

Nå har jeg kommentert på en del innlegg ang dette, og i fremtiden er jeg kun tilgjengelig på https://musikkprat.no/. Hva ny eier måtte gjøre, ønske osv - det må bli opp til dem, og det er dem som skal kontaktes fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, 007 skrev:

Det blir nok brukt til å selge "artikkelplasseringer", ikke ulikt det som har betalt for moroa frem til nå, i mitt eie. Da er historikken til domenet gull verdt, mens det gamle innholdet ikke nødvendigvis er så viktig.

Nå har jeg kommentert på en del innlegg ang dette, og i fremtiden er jeg kun tilgjengelig på https://musikkprat.no/. Hva ny eier måtte gjøre, ønske osv - det må bli opp til dem, og det er dem som skal kontaktes fremover.

Tja, ser ikke for meg at det er veldig lukrativt å legge ut artikler her hvis ingen er her for å lese dem. P.S. Forventer ikke svar på denne, 007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Audun said:

Tja, ser ikke for meg at det er veldig lukrativt å legge ut artikler her hvis ingen er her for å lese dem. P.S. Forventer ikke svar på denne, 007.

Les litt om SEO, så gir det kanskje meir meining. Sider med dårleg score får betre score av å bli linka til frå sider med betre score kort fortalt. Heilt uavhengig av clicks, sidan det er algoritmemat.

https://www.nrk.no/norge/xl/mysteriet-med-de-mystiske-epostene-1.15018200

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, traume skrev:

Antar pengene som dere mottok for å selge domenet blir benyttet i sin helhet til den nye nettsiden? Eller skal vi satse på at dere ikke selger det også etter en stund når noen legger cash på bordet?

Det har vell i utgangspunktet blitt nevnt at det nye forumet skal være selv-finansiert og uten reklame. Et par av oss har gjort donasjoner, men jeg oppfatter det som om det bare er til å styrke driften - og 100% frivillig. Ingen har bedt om støtte til det nye stedet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, traume skrev:

Antar pengene som dere mottok for å selge domenet blir benyttet i sin helhet til den nye nettsiden? Eller skal vi satse på at dere ikke selger det også etter en stund når noen legger cash på bordet?

Snodig kommentar fra en som har vært registrert medlem siden 2005 med en postcount på.... 2?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Troll said:

Det har vell i utgangspunktet blitt nevnt at det nye forumet skal være selv-finansiert og uten reklame. 

Grunnen til at det blir gratis er jo at det er oss brukarane som er produktet. Sånn har internett blitt, trudde GN var unntaket, men det var vel før diverse kjøp og salg av forumet..

51 minutes ago, Gubbe said:

Snodig kommentar fra en som har vært registrert medlem siden 2005 med en postcount på.... 2?

Lurer på det same, viss det er bedre for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, traume said:

Antar pengene som dere mottok for å selge domenet blir benyttet i sin helhet til den nye nettsiden? Eller skal vi satse på at dere ikke selger det også etter en stund når noen legger cash på bordet?

 

2 hours ago, Telemann said:

Lurer på det same, viss det er bedre for deg!

Disclaimer: Jeg har null niks å gjøre med drift av dette forumet, så jeg vet ikke noe spesifikt om hvilke summer som har gått inn og ut her,  men så vidt jeg vet har dette forumet gått i minus i årevis. Jeg aner ikke hva 007 fikk for salget, men det var nok ikke mye å skryte av, muligens bare nok til å dekke inn underskudd. Det har allerede blitt lagt inn noen tusenlapper i oppsett av nytt forum, og mer blir det nok hvis det viser seg at det har livets rett.

Nytt forum blir åpnet i et forsøk på å holde liv i gjengen som vanker her, og fordi det er et positivt samlingspunkt med generelt positive diskusjoner og mye kunnskap. Dette var på tidligere eier (007) sitt initiativ, etter at han fikk beskjed om at denne siden skulle legges ned av nye eiere.

Det var dumt at det ble nødvendig å åpne et nytt alternativt i det hele tatt, men slik er det. Alternativt er det fritt frem for hvem som helst her å samle inn penger til å forsøke å kjøpe forumet tilbake fra nye eiere, eller la være å bli med over til ny plattform. Basert på internett-trender er det nok tvilsomt at et nyåpnet forum i lille Norge i 2022 vil ha livets rett spesielt lenge, men det får vi bare se i tiden som kommer.

Det vil ta mange år og hundretusenvis av poster før nytt forum blir verdt mer enn en hundrelapp i potensiell inntjening for en ny eier, så hvis dette er en plan for å bli rik fra 007 sin side så berømmer jeg hans tålmodighet.

  • Liker 2
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.