Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Slutten på GitarNorge, starten på noe nytt?


007

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Gubbe skrev:

Snodig kommentar fra en som har vært registrert medlem siden 2005 med en postcount på.... 2?

Hvorfor er det snodig? Hvordan vet du at jeg har en postcount på 2? (noe du ikke kan vite).

Siden det er et "åpent forum" - altså tilgjengelig for alle og hele historikken går nå fløyten fordi domene eier fikk tilbud om en sum penger ingen kjenner til, er det interessant for alle. Eller er det kun gretne gubber med med postcounts på > 100000 som har en mulighet til å stille spørsmål? Nisse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, traume skrev:

Antar pengene som dere mottok for å selge domenet blir benyttet i sin helhet til den nye nettsiden? Eller skal vi satse på at dere ikke selger det også etter en stund når noen legger cash på bordet?

Tror ikke du trenger bekymre deg for akkurat det. Kostnaden med kjøp av forumet og drift i tre år, er en god del høyere enn salgssum. Og la meg presisere en ting: jeg betaler nytt forum fra egen lomme, ingen annonser, ingen medlemskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Telemann skrev:

Grunnen til at det blir gratis er jo at det er oss brukarane som er produktet. Sånn har internett blitt, trudde GN var unntaket, men det var vel før diverse kjøp og salg av forumet..

Delvis korrekt. Største grunnen er at når ny eier ville stenge forumet, så følte jeg et visst ansvar for det. Det var meg som solgte, og det er min måte å delvis forsøke å rette opp i valg jeg tok i fjor.

Den andre grunnen er at det er bare irriterende med reklame på en nettside som ikke har spesielt stor trafikk. Det vil ikke gi i nærheten av inntekt til å dekke noe som helst. Da kan man like godt la være. Og sist; den medlemsmodellen med betalt medlemskap som er her, fungerte særdeles dårlig. Den gav lite merverdi for betalende medlemmer.

  • Liker 2
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Naigewron skrev:

Det vil ta mange år og hundretusenvis av poster før nytt forum blir verdt mer enn en hundrelapp i potensiell inntjening for en ny eier, så hvis dette er en plan for å bli rik fra 007 sin side så berømmer jeg hans tålmodighet.

Det er mer penger å ta en ekstrajobb på Shell på kveldstid, målt i kroner mot timer. Dette gjøres helt riktig ikke pga penger.

Den eneste grunnen til at jeg kunne starte på nytt var at en gjeng med adminis og mods er med på å deler på arbeidsmengden, ellers har døgnet for få timer.

men jeg har blitt kjent med flere av medlemmene her, og det har en verdi, mer enn kroner og øre.

noen tror åpenbart jeg har blitt millionær, men jeg mener å huske at jeg kjøpte forumet for 15-20k for tre år siden. Jeg solgte en lot med rubdt 50 nettsider, så dette forumet var en liten del av dette. Alle enten bygd fra bunnen, eller kjøpt, så det er ikke akkurat en lønnsom «hobby».

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer at dette forumet eksisterer. De gangene jeg har vært innom av å til så er det ikke så mye nytt innhold å spore.
Er dog mest å roter på Strat-Talk og TDPRI.. (TheGearPage kan brenne en vis plass)
Facbook (Gitarsnakk) kan fort bli litt krangling. Har lagt FB kontoen min på is noen dager siden. Lei hele FB pjattet.
Skal prøøøøøve å stikke innom det nye forumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, traume skrev:

 Eller er det kun gretne gubber med med postcounts på > 100000 som har en mulighet til å stille spørsmål? Nisse....

Selvsagt ikke, dette minner om stråmannsargumentasjon, @traume 🙂

Håper du blir med over til www.musikkprat.no du også.

..."nisse".... festlig 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
20 hours ago, Skullkrusher said:

Så, hvordan ble det med alt? Musikkprat er fullstendig dødt, det er ikke noe info å finne verken her eller der, men det er fortsatt aktivitet her, selv om forumet skulle stenges.

Skal man bare begynne å henge her igjen, da? 🤔

Har vært litt diskusjoner i Småprat-tråden. Ikke noen store konklusjoner, dog.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.