Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Slutten på GitarNorge, starten på noe nytt?


007

Anbefalte innlegg

1 hour ago, blaamann said:

Hvis @007 ikke kommer opp med en god løsning så kan jeg bli med på installering og oppsett av bbPress eller BuddyPress.

Hvis jeg skal kunne hjelpe må webhotellet ha et kurant OS med SSH tilgang (i praksis Linux eller FreeBSD).

Da trenger vi ca 120NOK for domenenavn + ca 100NOK /mnd for webhotell.

Etter installasjon oppdateres og vedlikeholdes disse systemene via et admingrensesnitt med knapper for "Update system", "Update Plugins" osv, dvs ingen programmering er nødvendig.

Noen andre enn meg må kjøpe domenenavn og webhotellplass (begge deler veldig enkelt), men jeg er med og støtter teknisk for å få det opp og deretter tar min del av årlige utgifter/medlemsavgift så lenge vi får til minst 20 betalende medlemmer (Estimat 2000/20 = 100 NOK årlig medlemsskap).

Brukerstøtte og endringer (f.eks installering av en datingplugins 😉 ) i ettertid må vi ta i fellesskap.

Noen lenker:

https://bbpress.org/

https://buddypress.org/

Domene og webhotell hos en mindre aktører som har alt på stell og god support:

https://subsys.no/webhotell/

 

All bistand settes pris på. Domene, hosting og grunnleggende plattform er allerede på plass, men det gjenstår mye plukkarbeid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo noen på andre nerdeforum og ser at interessen har falt de siste årene for slikt, men jeg er i hvert fall ikke begeistret for facebookgrupper. Det å kunne være anonym har selvfølgelig sine drawbacks (sa noen troll?), men hvis man har litt verdifullt utstyr så er ikke det lureste man gjør å legge ut bilder med fullt navn. Forsikringsselskap kan eksempelvis gi avkortning dersom innbruddstyver brukte tre sekunder på å finne ut hvor godsakene befinner seg. I tillegg så syntes jeg dedikerte forum tiltrekker seg stort sett mer genuint interesserte brukere og gir langt mer nyttige tråder. 

Jeg er selvsagt med på å støtte et nytt forum både med støttemedlemsskap, bilder, tråder og generelt pisspreik. Sistnevnte er jeg rågod på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, blaamann skrev:

Slik jeg skjønner det er det domenenavnet som er solgt. Det er regler rundt hvordan brukeropplysninger skal behandles og regner med at hele databasetabellen med brukernavn, epost og passord blir slettet forsvarlig.

Ikke korrekt. Domene og innhold.

Hva gjelder passord, så er ingen lagret i klartekst og "umulig" å se for ny eier. Hvis du er mer enn gjennomsnittet bekymret for GDPR og personvern, så kan du slette kontoen din før den ryker til det hinsidige. Jeg kjenner ikke Invisions regler for datahåndtering dersom forumet stenges, men det har nok stått noe i betingelsene til Invision når man ble medlem her.

Ut over det, så er epost omfattet av GDPR, som jeg vil tro er det du sikter til. Dette kan ny eier svare på. Brukernavn er ikke, og passord er altså ikke lagret, og er da altså ikke identifiserbar info av deg som person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode innspill, spesielt dem som har sendt meldinger om de kan bidra med penger, eller på den ene eller andre måten. Jeg skal få svart alle etterhvert!

Vi får til noe, uten at det trenger å bli så feiende flott nå i starten - det tar tid.

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, blaamann skrev:

Hva skal nye eier med innholdet? Trodde forumet skulle legges ned. Kanskje jeg misforstår hele greia.

Jeg sier bare hva som er solgt. Det kan virke som dem ikke skal bruke innholdet i det hele tatt, og derfor har det vært vondt å ikke kunne få dem i tale.

Men når det er sagt; det er jeg som inngikk avtalen, og det må jeg bare leve med. Og så har jeg heller forøvrig ikke ett eneste vondt ord å si om kjøper, de har fulgt alle forpliktelser, de har gjort alt vi har blitt enige om. Så det er bare stillheten og ønsket om nedleggelse etter alle forpliktelsene, jeg kanskje synes kunne vært gjort noe med - men sånn er det bare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, 007 said:

Jeg sier bare hva som er solgt. Det kan virke som dem ikke skal bruke innholdet i det hele tatt, og derfor har det vært vondt å ikke kunne få dem i tale.

Men når det er sagt; det er jeg som inngikk avtalen, og det må jeg bare leve med. Og så har jeg heller forøvrig ikke ett eneste vondt ord å si om kjøper, de har fulgt alle forpliktelser, de har gjort alt vi har blitt enige om. Så det er bare stillheten og ønsket om nedleggelse etter alle forpliktelsene, jeg kanskje synes kunne vært gjort noe med - men sånn er det bare.

Blanke ark og tegnestifter nå. Vi har trua.

Takk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom jeg ikke er så veldig aktiv, så blir jeg med over på ny "plattform". 

Det er jo litt sånn med et forum at aktivitet skaper aktivitet - og det er derfor kun opptil brukerne hvorvidt et forum er attraktivt og interessant, eller ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.