Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemmespilling med spedbarn!


Kossoff

Anbefalte innlegg

Hei,

Her på forumet deles de store nyhetene! I april blir jeg far, og da må jeg rett og slett ha noen øvingsmuligheter på øret. Nå spiller jeg w/d, med to flotte amper og et stadig skiftende pedalbrett, og signalene fra fruen... ja, det må bort. Rett og slett då. Vi har heldigvis et øvingslokale som kan brukes til bråk noen ganger i uka. Optimalt skulle jeg beholdt det hele på et seperat rom, men det går dessverre ikke. 

Jeg har tenkt på mange ulike løsninger og tror jeg har kokt det ned til tre alternativer (se liste). Jeg heller kanskje mest mot Helix Stomp, da den kanskje kan være kjekk å ha på brettet uansett.
- Helix Stomp.
- Bias FX (plug-in).
- Amplitube 5 (plug-in).

Da kommer spørsmålet; hva velger jeg? Jeg spiller stort sett noe i country-americana-blues-land, men kan også dra noen Malmsteen-licks fra tid til annen. Jeg bruker en MacBook Air (siste generasjon), og regner med alle plug-ins skal kjøre greit.

Håper noen har noen gode innspill :)

Edit: Har hatt Kemper før og det var greit, men det blir ikke igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, gratulerer med å bli far!

Så er det faktisk sånn at barn ikke har vondt av å venne seg til lyd og musikk i huset (mener jeg). Man trenger selvsagt ikke å blaste sin 100w Marshall i tide og utide, men... Man lager litt trøbbel for seg selv hvis man f.eks. er livredd for at folk ringer på døra etter leggetid for ungen, av frykt for at barnet skal våkne. Lev hverdagslivet som det er, selv om det selvsagt blir en del forandringer.

Når det er sagt, er jo alle de tre alternativene du nevner veldig greie når det er sent på kveld og nurket sover + at kjerringa vil ha fred... 😁

Jeg snakker av erfaring når jeg sier at barn ikke våkner av det minste knyst hvis de er vant til lyder i hjemmet. 🙂

Endret av Audun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Audun said:

Så er det faktisk sånn at barn ikke har vondt av å venne seg til lyd og musikk i huset (mener jeg). Man trenger selvsagt ikke å blaste sin 100w Marshall i tide og utide, men... Man lager litt trøbbel for seg selv hvis man f.eks. er livredd for at folk ringer på døra etter leggetid for ungen, av frykt for at barnet skal våkne. Lev hverdagslivet som det er, selv om det selvsagt blir en del forandringer.

Vi er begge to relativt aktive musikanter, så jeg tenker ungen ikke rekker å bli godt vandt. Problemet er vel heller at tidspunktene for øving endrer seg litt, og da må en fort tenke på naboer og sånt også. I tillegg til at jeg kanskje ikke kan okkupere et eget rom til gitarstesj lenger. 

@Blix Neural har jeg ikke hørt om en gang, men stemmer det at en kjøper én og én amp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon som deg, og endte med en hx stomp. Billig ifht kemper/axefx/helix og låter veldig bra i mine ører, det hjalp veldig med noen skikkelige ir's. Intuitive menyer og går fort å sette seg inn i, selv uten erfaring med modelleringsdingser fra før. 

Jeg har og noen neural plugins, som låter konge, men opplever at jeg skruer på hxen og bruker den fremfor på med pc, åpning av programmer etc. Jo lettere tilgjengelig ting er, jo mer blir de brukt i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.