Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - John Petrucci Style!


Troll

Anbefalte innlegg

Mottok denne herligheten idag,etter å ha ventet i 5 lange dager! Har siklet litt på disse lenge, men har aldri slått til. Nå var tiden endelig inne.

Dette er et meget strøkent eksemplar av Ernie Ball Music Man JP6 Stealth Black. Kjøpt uprøvd. 

Første jeg tenkte når jeg mottok den var at både kassen og gitaren veier lite. 

Førsteinntrykk - Må få seg et par nye strenger. Piezoen trenger nytt batteri. 

Jeg var bekymret for at halsen skulle bli for slank. Ble veldig overrasket. Minner veldig om D profil, ikke like avrundet i kantene mot gripebrett som de andre gitarene jeg har. Smalere enn Gibson Slim tapere 60s og noe slankere enn ESP Eclipse. Tykkere enn Ibanez. Perfekt! 

Dimarzio Liquifire og Crunch lab låter fint til solo og high gain. 

Veldig ergonomisk utførelse. Enkel. Nå har jeg eid kanskje 20 gitarer er siste 5 år, og denne har desidert best sustain av alle. Føles naturlig å spille soloer på denne, veldig lettspilt. Overall en skikkelig arbeidshest og en meget god gitar! Imponerende. Men absolutt forventet av en gitar i denne prisklassen. 

 

 

20201118_184046.jpg

 

20201118_184408.jpg

20201118_184327.jpg

Endret av Troll
  • Liker 7
  • Takker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Gitarcowboy skrev:

Gratulerer med ny gitar!

Men, 5 dager er ikke lenge å vente i disse koronatider.

 

Hva var prisen?

Takker. Du har rett! Betalte i underkant av 15 laken ink frakt. Skulle jeg kjøpt en helt ny i butikk, så ville den kostet rundt 28k (hvis ikke mer) og kanskje vært i omtrent samme stand. 

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en billig gitar, men sikkert en du kommer til å ha glede av å ha i flere år fremover.

 

Når det gjelder venting:

Jeg bestilte en akustisk elektrisk gitar, Ibanez AE325 20. januar. Jeg fikk den, endelig, 13. oktober.

 

Det er en 2020 modell og bygd i Kina, så det og korona har nok mest av skylden.

 

Endret av Gitarcowboy
La til dato.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Gitarcowboy skrev:

Ikke en billig gitar, men sikkert en du kommer til å ha glede av å ha i flere år fremover.

 

Når det gjelder venting:

Jeg bestilte en akustisk elektrisk gitar, Ibanez AE325 20. januar. Jeg fikk den, endelig, 13. oktober.

 

Det er en 2020 modell og bygd i Kina, så det og korona har nok mest av skylden.

 

Satser på det! Har etterhvert nesten bare mahogny-gitarer med TOM bridge. Var godt å få inn en lettspilt "arbeidshest" med vibarm. Det er jo også naturlig at denne er forbeholdt en annen sjanger enn goldtoppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.