Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarreim (uten dyr) for halstung gitar


VREEEEVROOOOOW

Anbefalte innlegg

Noen som veit av hvor man kan kjøpe ei brei gitarreim—som ikke er et dyreprodukt—til en halstung gitar, som ikke blir utåelig dyr pga toll osv?  Har ikke funnet noe i Norge.  Viss jeg ikke finner noe anna, så vurderer jeg å sende en epost til Couch Straps, og spørre dem om de kan sende markert som gave elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere reimer fra Couch, og de er veldig gode. Dessverre ble frakten veldig dyr etterhvert. Mener jeg sendte en slik mail en gang, men de er ganske ryddige der og gjør ting riktig. Dessverre er heller ikke dollarkursen i vår favør om dagen. Vi får håpe at det skjer noe med det hinsides dyre fortollingsgebyret når de opphever grensa for MVA-fritak.

  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarhuset har noen veldig brede av svart nylon, men jeg likte dem ikke. De gnager mot halsen. Kanskje det er bevernylon? o.0

Skal du fikse halstunghet med bred reim, tror jeg lær er mye bedre enn noe annet du kan få tak i. Hvis jeg var gitarmateriellveganer ville jeg kanskje heller først sett på om problemet kunne løses med å flytte reimfestene på gitarkroppen.

  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sarge skrev:

Jeg har flere reimer fra Couch, og de er veldig gode. Dessverre ble frakten veldig dyr etterhvert. Mener jeg sendte en slik mail en gang, men de er ganske ryddige der og gjør ting riktig. Dessverre er heller ikke dollarkursen i vår favør om dagen. Vi får håpe at det skjer noe med det hinsides dyre fortollingsgebyret når de opphever grensa for MVA-fritak.

Har noen fått med seg dette flotte tiltaket med at alt nå skal fortolles og hvordan dette faktisk skal gjennomføres  ? Kjøper en f.eks. noe til 10-20,- fra utlandet blir det ca. 150,- fortollingsgebyr pluss 25% mva på toppen av alt . Hvordan skal Posten takle dette når det kommer noen millioner småpakker som "gaver" ?

Helt idiotisk opplegg men det er jo "idiotens tidsalder" nå , så det følger vel planen sånt sett .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Skaftetryne skrev:

De innførte det samme i Sverige for et par år siden. 400 000 pakker som ikke ble hentet ut! 

https://www.abcnyheter.no/penger/naeringsliv/2018/04/16/195388405/nekter-a-hente-400-000-pakker

Og mange må sikkert returneres som koster mye penger ( som Kineserne ikke betaler) .

USA fant ut dor mange år siden at dette vaset med å fortolle småpakker kostet mye mer å utføre enn inntektene fra det .

Men her i idiot-Norge så skal visst "hjulet finnes opp igjen" ........

Kanskje vi bør opprette egen tråd om dette nå .

Jeg har opp mot 15 småpakker på vei nå .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Audun skrev:

Veldig miljøvennlig det...

" Den svenske postleverandøren Postnord må returnere 400.000 pakker til Kina og andre land utenfor EU. Pakkene har ikke blitt hentet av kunder etter at bedriften innførte en ny avgift for å dekke inn tollkrav. "

Ser bakvendtlandet Sverige innførte dette før oss--- viktig å dilte etter svenskene for de driver jo landet sitt enormt bra for tiden . :gniss:

https://www.abcnyheter.no/penger/privatokonomi/2018/11/22/195477047/posten-frykter-hauger-av-uavhentede-smapakker-nar-350-kronersgrensen-ryker

Fra 2018- ser ut som få vil skrive om dette nå

" Posten frykter «svenske tilstander», med berg av uavhentede pakker, når 350-kronersgrensen for avgiftsfri netthandel forsvinner. " – Når EU har sin løsning klar i 2021 kommer en internasjonal standard som kan håndtere innkreving av moms direkte i nettbutikkene. Inntil da er det ikke realistisk at Norge på egen hånd skal kunne etablere en løsning med direkte moms-innkreving i alle verdens nettbutikker. Vi har likevel tro på at vi skal finne en god fortollingsløsning som tilfredsstiller kravene fra norske myndigheter, sier Eckhoff i pressemeldingen fra Posten. "

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkel fra 1-10-2019  - Jeg tipper masse småpakker merket gave vil gå rett igjennom en stund  . Ellers må de bruke masse penger og tid på å returnere pakker .

https://www.msn.com/nb-no/okonomi/privatokonomi/350-kroner-grensen-avvikles-men-regjeringen-foreslår-tollfritak-på-mer/ar-AAI6lJl?li=AAb27D5&%3Bocid=spartanntp

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.