Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitardoktor i Bergen?


bublemark

Anbefalte innlegg

2 som jeg vet om, etter at henki sluttet. det er:

frank hovland på 4sound (hagstrøm musikk) er skikkelig god på elektriske gitarer, og ok på akustiske. tror også han har mye gamle deler liggende, fra tidligere reparasjoner. så selv om delene kan være umulig å få tak i, kan du være heldig, at han har de liggende. han lager også elektriske gitarer, med egenproduserte håndlagde halser.

victor manzenara morales (ligger i kong oscarsgaten) tlf:91572066 suveren på akustiske, ok på elektriske. reparerer så og si alt som kan gå i stykker på akustiske gitarer. gjør veldig bra arbeid, til en (etter min mening) rimelig pris. kan ta ganske lang tid å få det gjort, da han ser ut til å være ganske nedsyltet i arbeid. han lager akustiske gitarer fra bunnen av også. svært flott arbeid. i hovedsak nylonstrengere han lager selv, tror jeg.

 

begge to er svært hyggelige folk, som det går an å snakke med.

Endret av mislykketmusikant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, germaniumkid said:

Hvordan er Andy Halliday der oppe i Bergen? Ser han får gode skussmål av kjentfolk ihverfall. 

Hyggelig skotte som gjør mye bra, men føler kanskje at Hovland og Isaksen er hakket mer "pro"(de har tross alt jobbet med dette på heltid i flere år). Kommer litt an på jobben også. Tor er bla veldig god på å skifte bånd (se eksempel her https://www.youtube.com/watch?v=tHYE5TmtCys)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan konkretisere hva du trenger å få ordna er det ikke usannsynlig at det finnes en og annen forumitt (uten doktorgrad, vel å merke) som kan påta seg å se på og vurdere jobben. Så slipper du muligens å forholde deg til tvilsomme doktorer og rufsete skotter. Jeg mener å vite at det finnes kapable (om enn høyrøstede) folk fra nevnte område her inne.

Jeg kan selvsagt ta feil. Jeg gjør ofte det.

Edit: og jeg må få legge til; gitarfikling er ikke magi. Mange har en tendens til å opphøye fiklinga til noe kun et fåtall utvalgte her i landet kan drive med. Dette er med respekt å melde tøv. Bare se på diverse tråder i DIY-delen, og se hva vanlige (vel....) gitarister kan få seg til å fikse med litt genuin interesse, greie verktøy og langt fremskreden evne til å google saker & ting.

Og det er forskjell på "saker & ting" og "dangel & vas", jfr The Return of the Ratnick.

 

Endret av Gubbe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, blaamann skrev:

Leser det meste her inne og kan ikke si at jeg har fått med meg at mange misliker Hovland. 

Det var vel en anekdote i en tråd om 4sounds konkurs. Anekdoter er ikke all verden å sette sin lit til med mindre det er en horde av dem. Og det er det vel ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Gubbe said:

Det var vel en anekdote i en tråd om 4sounds konkurs. Anekdoter er ikke all verden å sette sin lit til med mindre det er en horde av dem. Og det er det vel ikke.

Husker det nå, men lurte et øyeblikk på om han var havnet i "Farsund-segmentet" 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, blaamann skrev:

Husker det nå, men lurte et øyeblikk på om han var havnet i "Farsund-segmentet" 🙂

Har på ingen måte det inntrykket nei. Tvert imot har han vel fått god omtale her så vidt jeg har registrert. 

Det skal nok betydelig mer eselballesuging til for å havne i det nevnte segmentet. Og da er jeg forsiktig når det gjelder art av pattedyrtestikler som suges. Av hensyn til allmenheten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, skela said:

Det var vel også en gitarbygger i Bergen som laget akustiske instrumenter samt tok reparasjon på slike.. (Hanno Kiel?).

Victor Manzenara Morales held til i lokala til Hanno Kiehl no, trur HK er utanlands. Slik har det vore ein del år.

VMM har bytta band på ein tele for meg, og litt anna småarbeid. Fin type, bra arbeid. 

Endret av Telemann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.