Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens forsterker/amp


nikotro

Anbefalte innlegg

Dagens, gårsdagens og antakelig morgendagens amp også...

Storfornøyd med denne, Gibson GA-20T Ranger fra 1959. Spiller selvsagt altfor høyt for stuebruk, egentlig, men det får stå sin prøve. Ganske så Fender Deluxe-aktig tone, og vrenger tidlig. Det originale Jensen-elementet var long gone da jeg fikk den, for øyeblikket står det et 75W WGS G12C-element i den, men den låter fett.

ndCkxwB.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens amp er Madamp A15MKII deluxe. Ca 18 rørwatt med godlyd. Skal være amerikansk-inspirert lyd. 

Fantastisk clean kanal og en enda deiligere vreng med mange muligheter for å switche seg frem til god lyd. Blant annet switcher for smooth/hard, Boost, feit/detaljert lyd. 

20190818_165443.jpg

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er også en veldig hendig topp som tar liten plass og veier minimalt. Transistorforsterkeren er laget av Henriksen, og den passer utmerket til mitt bruk. Den har en veldig god eq del, grei reverb, samt direkte ut og muligheter for å spille med hodetelefoner.

Jeg bruker den ofte sammen med et heltre 2x10 kabinett bestykket med Jensen elementer.

Alle gitarene mine låter fin, fint gjennom denne. Trenger ikke pedal engang:)

5BA789B1-375E-46B6-BE8B-0B61E5931FBC.thumb.jpeg.5f3faaba83ddccd25441a511ef140770.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polytone minibrute IV - en legendarisk forsterker bl a brukt av Gerorge Benson i stereooppsett med Fender Princeton Reverb. 15’ element, enkelt tone stack med bass og diskant, to kanaler (jeg liker ikke vrengen på denne) og en reverb jeg ikke pleier å bruke. Den blir brukt som bassamp i hyggelige lag og låter fint til det og, synes jeg. 

Jeg bruker alltid Boss RV-5 reverb og Fender Princeton ptp ‘64 sammen med denne. Det låter bra til mitt bruk😊

8C61BE0F-7A4C-4D55-9A83-A762A1F173A2.thumb.jpeg.3fdfad60c02ebaaa8743ed514199979a.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.