Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens forsterker/amp


nikotro

Anbefalte innlegg

Lille, moderne Mesa Boogie mk 5/25 er på besøk og testes med store, vintage 1967 Fender Bandmaster 2x12, 4 Ohm. Artig kombinasjon. Forsterkeren er liten og kan lett bæres «under armen», mens kabinettet nesten ikke er flyttbart for en person🙂39BECACA-D9F2-4C22-9C7D-BC5F56801797.thumb.jpeg.bb9ca2d277e4e2f8708720c7ec088729.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, nikotro skrev:

Lille, moderne Mesa Boogie mk 5/25 er på besøk og testes med store, vintage 1967 Fender Bandmaster 2x12, 4 Ohm. Artig kombinasjon. Forsterkeren er liten og kan lett bæres «under armen», mens kabinettet nesten ikke er flyttbart for en person🙂39BECACA-D9F2-4C22-9C7D-BC5F56801797.thumb.jpeg.bb9ca2d277e4e2f8708720c7ec088729.jpeg

Fikk en Despicable Me assosiasjon her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 1 year later...

Denne forsterkeren er en god forsterker og hvis jeg måtte ha kun én forsterker, ville jeg ikke hatt noe imot at det er H&K Statesman Dual EL34. Det som H&K kaller «California clean» er faktisk en Mesa Boogie clean, og med en midtboost-knapp på er det som en VOX forsterker. Generelt sett er kanskje Fender clean-lyd litt mer "flytende" enn det er her? Begge to clean kanalene er brukbare og fungerer veldig fint. Overdrive er solid i hard rock-sonen og forsterkeren har mye gain. Marshall har imidlertid fortsatt litt mer "baller", hvis noen trenger det for metall. Alt i alt er H&K Statesman Dual EL34 en fin allroundforsterker som kan brukes til nesten alt. Når det er sagt, er jeg ikke sikker på at Marshall 1936 er et godt kabinett for H&K Statesman Dual EL34 fordi Celestion G12-75s er litt for hifi etter min mening og ett par V30 eller Greenbacks vil passe bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.