Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forumet flyttes til ny server


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

I den kommende uken vil forumet flyttes over til IPS sin server. De benytter aws, så det er rimelig kjappe servere, men jeg kunne ønsket de hadde benyttet aws i Stockholm eller Frankfurt, men det er nå så. (geværgutta på kammeret.no bruker det nå og de er veldig godt fornøyde)

Jeg er litt "redd" for at de gamle bildene som ligger i folderen media.gitarnorge.no vil forsvinne fra forumet. Jeg vil prøve å unngå det. Det kan hende det er mulig å flytte den gamle mediafolderen til et annet domene jeg har, men det får vi se etterpå.  

Bildene er uansett ikke borte, men siden serveren er i USA blir det ikke mulig å ha bilder i andre foldere (på dette domenet) enn i uploads eller i skylagring (som vi benytter på egen konto). Men jeg beregner en del nedetid når flyttingen pågår. Det er en IPS tekniker som gjør flyttejobben for meg. 

Det ligger i kortene at utgiftene for driften er høyere enn inntektene, men dere er mange aktive i forumet, og det burde være liv-laga å klare å dekke de løpende utgiftene. Det koster bare en femtiøring om dagen å være støttemedlem. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å holde forumet i gang under flyttingen, i stedet for å stenge det ned. Dette betyr at fra et gitt tidspunkt nå straks vil alt nytt innhold ikke bli lagret. Jeg setter en rød tekst på toppen av forumet. Kopiering foregår nå. Laster man opp bilder eller gjør endringer i forumet, så er det altså ikke sikkert man beholder det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Troll skrev:

Ja det stod igår kveld. Ingen big deal altså. Jeg bare humret litt for meg selv når jeg leste det 😊 

Ja - hehe.. det var en misforståelse. Han teknikern satte forumet off-line. Greit nok det, men da kom den sist benyttede off-line beskjeden som jeg benyttet for evigheter siden.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.