Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forumet flyttes til ny server


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

De sier det foregikk en slags «rebuild» prosess for en stund siden, men at dette nå skal være OK. 

Kan dere fortsatt bekrefte at det er problem? Evt hvilken tråd og hvor mange sekund sånn ca.

Jeg har en tekniker på saken. For meg ser det ut til å gjelde kun tråder med æøå i navnet, men mulig jeg tar feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerta tidligere at det tok litt tid å poste svar i tråder - «send inn svar»-knappen stod og hang lenge før innlegget kom på plass. Kan se hvordan det ser ut her nå..

 

edit - nå fungerte det normalt 😊🤘

Endret av tg1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett (og egentlig aldri forstått) at på andre fora så stenger de slike "evighetstråder" og lager V.2, 3, 4 og så videre. Diskusjon.no kan nevnes. 
Nå har jeg jo ikke mer med dette å gjøre, men det kan kanskje være et grep å ta? Det at andre driver med det, kan jo bety at det har noe for seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for så vidt enig @CastorFiber i at disse monstertrådene kunne vært stengt osv, men man mister da alle som følger emnet. phpBB har en mulighet for å splitte emnene, og det har jeg ofte savnet. Jeg har ikke så veldig sansen for at vi har så mye trafikk i disse emnene. Det er vanskelig å for google å sortere ut hva vi egentlig driver med og det taper vi enormt mye ranking på.

De har nå som et midlertidig tiltak endret antall poster på hver side fra 25 til 15. Jeg så at førstgangen jeg åpnet et emne ble det tregt, men så får vi følge med i fortsettelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kjell Iver skrev:

Jeg er for så vidt enig @CastorFiber i at disse monstertrådene kunne vært stengt osv, men man mister da alle som følger emnet. phpBB har en mulighet for å splitte emnene, og det har jeg ofte savnet. Jeg har ikke så veldig sansen for at vi har så mye trafikk i disse emnene. Det er vanskelig å for google å sortere ut hva vi egentlig driver med og det taper vi enormt mye ranking på.

Burde vi som modererer vært flinkere på å skille ut diskusjoner fra de store trådene, er det bedre ift. rankingen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Naigewron skrev:

Det må jo finnes en plugin e.l. til Invision som gjør at man kan tagge enkelttråder som "ikke-indekserbare" fra Google? Så kunne man tagget monstertrådene (eller hele off-topic-forumet).

Det er veldig enkelt å gjøre tråder usynlige for google, men det slår tilbake på oss selv det også. Jeg får rapporter med en gang en tråd er fjernet fra google, der de ber meg fikse problemet. F.eks. om en tråd blir flyttet til et skjult område. Merkelig det der..

Helt enkle søk på de relaterte tingene havner vi langt nede på listen. "Kjøp av Fender Stratocaster" havner vi veldig høyt, mens kjøp av Telecaster ikke ligger på forsiden på min google i hvertfall. Det er der vi må få nye medlemmer inn.

En ting med disse monstertrådene er at det kan være vanskelig for nye brukere å vite hvor de skal stille spørsmålene sine. Det er ikke så lett å engasjere seg når det er 1000 sider med innlegg i samme emnet.

Jeg har ikke noen fasit, og det er ofte lettere å bare slenge ut et spørsmål i en monstertråd enn å stå som starter av en ny tråd. Man sier at avsporingene lett går ut fordi folk vet at de har sporet av, men det er akkurat derfor det er viktig å ikke ha så mye av det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tekniker som jobber med forumet. Disse monstertrådene som vi har lager visstnok problemer som de ser på.

3 minutter siden, Gubbe skrev:

For noe drit det har blitt etter flytting.

Det kan bare bli bedre, og jeg har heldigvis ikke noe med det å gjøre. 

Jeg ser at når jeg skriver på en PC så er det som om det tar litt tid før teksten kommer på skjermen. Er det noen av dere som er på PC som skriver litt fort som kan bekrefte at dette er tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.