Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forumet flyttes til ny server


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Testet noe nå, og det ser ut til at tråder tar ekstremt mye lengre tid å laste hvis man bruker "Gitarnorge"-temaet. Jeg har alltid brukt "Default", og aldri opplevd problemer med hastighet hverken før eller etter flyttingen.

Så dere som opplever hastighetsproblemer, det kan være verdt et forsøk å bytte tema (nederst på siden)
image.png.aaa19c3790852aef7a29ac066cb69e8a.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK . de sier nå at de har funnet årsaken, og det for min del litt flaut om det stemmer.

Vi har en kjøpt plug-in fra en tredjepart som låser emner til toppen av alle sidene, og det er en fast prosedyre å ikke ha slike gående under feilsøk. Her er det nesten ikke noen plug-ins, men det sies at denne er årsaken. Så får vi se nå da,,

Det er nå fra kl 2030 den 23/1 at den plugin er disablet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet her nå, bare for å bidra. En test fra én person er strengt tatt ikke verdt noe som helst, men likevel.
Jeg vil tro at maskinen jeg bruker og linja ikke er hinderet, så jeg klikket på den tråden jeg til vanlig synes har tatt lengst tid. Det er tråden "hva hører du på nå". Siden jeg har "drevet med data" en stund, så skjønner jeg hvorfor den tråden kan være treg, men likevel, den brukte femten sekunder på å laste den siden jeg hadde vært inne på sist. Neste side var på plass på fem sekunder.
Håper dette er bittelitt nyttig. Er det ikke det, så si gjerne ifra at man har fått nok tilbakemeldinger av denne typen.

Edit- glemte noe viktig- Win10, Chrome, alt oppdatert. APB og Ghostery. Fiber, mer enn det jeg trenger.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en uke kommer versjon 4.4, som har store forbedringer i hastighet. Så planen er å oppgradere til 4.4. da, så får vi se. Det har blitt bedre - det ser jeg også nå. I går kveld gikk den andre serveren fullstendig ned og da var det mørkt der i flere timer, så det får være en trøst. At her er det 100% oppetid. 

Jeg følger dette tett, for jeg planlegger å flytte mer aktive nettsted over til IPS, men hastighet er et tema, og jeg prøver å få de til å benytte en server i EU.

Uansett: Jeg syns kanskje vi burde vurdere å stenge disse store trådene, og heller opprette Dagens gladsak 2019, Dagens funn på Finn 2019 osv. Og om noe er gitarrelatert, så start et nytt emne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Kjell Iver skrev:

Uansett: Jeg syns kanskje vi burde vurdere å stenge disse store trådene, og heller opprette Dagens gladsak 2019, Dagens funn på Finn 2019 osv. Og om noe er gitarrelatert, så start et nytt emne.

Jeg var i sin tid moderator på et relativt stort bilforum, og der hadde vi diverse lignende tråder der dette foregikk på månedsbasis. Kan ikke se noen spesielle ulemper med å stenge sånne chitchat-tråder med (u)jevne mellomrom...?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.