Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalinger på digital delay


ErikKlæptn

Anbefalte innlegg

Delay er den effekten jeg bruker aller mest, og pr i dag har jeg en Ibanez EC2 echo shifter. Jeg liker denne godt, men synes den er litt mørk (noe som er typisk for analog delay?), samt at decay på denne har en tendens til å bli litt voldsom. 

Jeg lurer på å skaffe meg en bra digital delay, eventuelt en multi delay som bla. har en bra digital  Delay.

Har forelsket meg i Strymon DIG og har den på lista, men denne er litt «one trick pony», prisen er også stiv, men det er ok så lenge den er verdt det. Boss DD500 virker ok, men jeg har hørt mye snakk om et volumdrop som gjør meg skeptisk(?). Eventide blir litt voldsom igjen, diger komplisert og dyr.

Jeg er nysgjerrig på hva folket har prøvd og vil anbefale av digital delay? 

Busjett: Tror jeg er villig til å legge i opp til kr 3-4000 et sted, men gjerne mindre:)

PS: Boss DD pedalene er bra de, men jeg liker å prøve litt mer «spennende» pedaler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, CaptainSexy skrev:

Jeg har en Strymon DIG å er knall fornøyd ! Herlig 80-talls delay. Den har også flere muligheter, så vil ikke kalle den en '' one trick pony '' Ligger vel noen på Finn :)

Ja, har lest litt her, og forstår at det ligger mye variasjon i mod greiene? Jo mer jeg sitter og hører på tester av pedalen jo mer liker jeg den! Står definitivt på lista over de jeg skal teste når jeg kommer meg til Trondheim?

12 timer siden, Naigewron skrev:

Empress Echosystem?

Helt klart en vanvittig bra pedal! Har såvidt fått testet en sånn, og må si den har en vanvittig bra lyd. Det eneste abret var at pedalen var litt forvirrende. Skal sies at jeg ikke er noen ekspert på å skru pedaler og at den egentlig er enkel bare en setter seg inn i den. Litt stiv pris

12 timer siden, skela skrev:

Boss DD-7. Kjøp to eller tre. 1f642.png

Why!??

Noens som kjenner til Source Audio nemesis?

Hva med Free the Tone? Var jo en sterkt hypet pedal en stund men så ble det stille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Griffin skrev:

Næhæhæi... Flight Time er en høydare... lyst på en til på brettet 1f603.png

Så den lever opp til ryktet altså?? Finnes det importør/forhandler i Norge for tiden?

Noen med kjennskap til Mad Professor Deep Blue Delay? Virker som det er en digital delay med analog krets??? Masse meninger (positive og negative) rundt omkring leser jeg, men den skal visstnok fungere veldig bra med distortion?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, skela skrev:

Hvis du kun trenger en setting: kjøp MXR Carbon Copy eller MP Deep Blue.

Trenger du tap tempo, baklengs delay osv så kjøp en eller flere Boss-pedaler. Eller en TC Flashback.

Vil du ha display med tempo osv så må du lete litt videre. 

70% set n’ forget type, men synes det er kjekt å ha muligheten de gangene jeg får anfall av kreativitet?

carbon copy er vel analog så det griner???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, ErikKlæptn skrev:

Så den lever opp til ryktet altså?1f60a.png Finnes det importør/forhandler i Norge for tiden?

Den lever opp til ryktet gitt at det er en digital digiley med litt åttåt du er ute etter. Gilmour bruker vel to stk. for tiden... Er nok for en grunn ☺️

Falck i Trondheim...

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.