Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalinger på digital delay


ErikKlæptn

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Fikk prøvd en svært interessant pedal her om dagen; Mad Professor Dual Blue Delay.
Jeg er i utgangspunktet svært begeistret for MP pedaler og har flere allerede. Deep blue har slått meg som litt begrenset, men så oppdaget jeg at de har en dobbel utgave av denne, altså to pedaler i en casing. En del har short delay, den andre er lang, og de kan kombineres i multi head. Hver av modusene i pedalen har sin egen separate rekke med potmeter.
Den er litt knotete å bruke til å begynne med, for tap-tempo og knappen for å skifte mellom de to modusene er den samme, men det gikk seg til etter kort tid når jeg skjønte greia og da opplevdes den som svært intuitiv og enkel.
Veldig klar og fin lyd og den opplevdes egentlig ikke som hverken analog eller digital delay, bare delay kort og godt. Skal sies at om du digger enormt med decay og wow and flutter og de greiene der, så tror jeg ikke dette er pedalen for deg.
For meg som egentlig er en "set n' forget" type men som ønsker en pedal der jeg kan bytte mellom en kort delay på rytme og lang på solo så er denne perfekt. Fungerte også meget godt på hi-gain amp, der jeg opplever at veldig mange delaypedaler blir grumsete og mørk og fører til at de fort drukner i mix (spesielt Ibanez echo shifter).
Det jeg digger med denne pedalen er at den er enkel i bruk og du drukner ikke i features som ikke blir brukt men samtidig har litt, samt at den har en utrolig bra tonekontroll som gjør den klar og fin. Det jeg ikke liker er prisen :P 
Jeg skal ENDELIG få teste Strymon DIG til helgen, så da må jeg vel gjøre opp status på hvilken jeg skal ha :) 

Endret av ErikKlæptn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.