Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Har gått på en ventesmell.... har ventet i snart 2 måneder på en Gretsch G6114, som pga jetcarriers uheldige omstendigheter har latt vente på seg. Så derfor har jeg jo levd på finn/ebay/reverb. La inn bud på et par sånne på ebay og reverb, men de gikk for høyt syns jeg. Men så dukket denne opp

20180626_213454_1.jpg

Eneste kosmetisk feilen jeg finner er 20180626_213604_1.jpg

Nå skal jeg bare justere ned strengene 2mm og intonere den, så blir det bra! ?

Vet at headstocken er enten eller. Men jeg er fornøyd med en litt annerledes en!

Endret av SunMaster
  • Liker 6
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Langt fra verste headstokken jeg har sett, gir gitaren en litt mer klassisk look :) 
Burde vell ikke vært store greier å skjule de ripene. Jeg skal prøve med neglelakk på en gitar (ikke at det er nødvendig i det heletatt på slike små saker...).

Gratulerer med en flott gitar! 

Endret av Troll
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Audun
      Gjort enda mer jobb på denne nå. Det er den første gitaren jeg har gjort båndarbeid på selv, så jeg har vært veldig forsiktig for ikke å ødelegge den. Jeg har nå filt og pusset ned høye bånd og pusset bort båndskjegg. I tillegg fikk denne Tonerider Alnico 4 pickups med CTS pots og Emerson PIO kondis ikke lenge etter jeg fikk den. Nå begynner den faktisk å bli virkelig bra!

• Av ST_FlyingV
      Halo Custom Guitars lager nå min nye Flying V gitar, konfigurasjon er som beskrevet under, samme konfigurasjon som i K.K. Downing signature guitar model produsert av KxK Guitars. Jeg vurderer å kjøpe en Marshall JVM410H, vil jeg klare å lage tilnærmet gitar sound som i Judas Priest med den amp. eller er det noen som kan anbefale noe annet. Jeg har en Hughes & Kettner Grandmeister Deluxe 40 i dag
      3 Piece Maple neck Mahogany body Scalloped Maple or Ebony fretboard K inlays 24.75" scale Floyd Rose Speedloader Chrome EMG 81/85 1 Volume Push/Pull switch for Pickup selection Dunlop flush mount strap locks 24 Dunlop 6120 frets Kluson vintage tuners (tuners are for visuals only) Battery Box Dual carbon fiber rods Dual action truss rod
    • Av TerjeA
      Snakk om bursdag, julaften, nyttår og 17.mai på samme dag! 
      Jeg slo til på en ny Taylor 814 DLX V-class under en Taylor presentasjondag på Gitarhuset på Alnabru for et par uker siden. I dag kunne jeg endelig hente vidunderet. Tilfeldigvis kom også i dag en pakke jeg hadde bestilt på nett, med 2 x Humidipak, 2 x Humiditrak og en Snark (rød) cliptuner. (Sistnevnte inneholdt også et overraskende bra plekter som jeg ser at fort kan bli en favoritt, selv om det er tykkere (0,78) enn jeg vanligvis foretrekker.) D´Addario humiditrak er en ganske liten temperatur- og fuktighetsmåler som parres via bluetooth med en app på telefonen. En plasserte jeg i kassa til min nye 814, den andre i skapet (se annet blogginnlegg) med min Taylor 310.
      Så til gitaren; GA-formen ligger herlig i fanget, det avrundede «armlenet» føles svært behagelig, og detaljene på denne DLX-utgaven er rett og slett nydelig - som et stykke kunst. Lyden høres umiddelbar fyldig og fin, parret med den vekjente litt lysere Taylor-tonen. Den nye V-class bracingen skal gi bedre sustain og intonasjon. Jeg vil ikke la meg lokke til å si noe mer om det foreløpig - jeg har jo såvidt fått henne i fanget :). Førsteinntrykker er imidlertid helt knall. Gleder meg til å bli mer kjent med henne. Og alle vet jo at hun bare blir bedre og bedre

• Av Affen
      Classic 70s Telecaster Custom. Bytta ut sadlene, ellers stock. 

• Av Gmal
      Hei folkens! Som nevnt i DG-tråden for en stund siden så hadde konemor fiksa så jeg fikk et betydelig tilskudd til gitarkontoen da jeg bikka 40. Penga brant i lomma, og Finn.no ble trålt opp og ned og i mente. Valget ble tatt for i overkant av ei uke siden, og har derfor tilbrakt mye tid med denne skjønnheten:

• Siste aktive tråder

• En god buffer så tidlig i signalkjeden som mulig gjør at du ikke taper mer diskant enn kapasitansen til gitarens elektronikk og kabler pluss pedaler før bufferen. Om pedalene etter dette alle har høy inngangsimpedanse og lav utgangsimpedanse (over 500 Kohm og under 1Kohm), greier du deg med denne ene bufferen. Men om du har en eller flere pedaler med høy utgangsimpedanse, f.eks. Fulltone OCD t.o.m v1.7, trenger du også en buffer etter disse. TC Electronic-buffere er bra nok, og de fleste av deres nyere pedaler har valgbar buffer-bypass eller true bypass. Boss sine buffere er ikke gode nok, mener jeg, de overkompenserer. Og om du bare bruker true bypass-pedaler, kan du si farvel til diskanten din. Men én enkelt buffer før disse gjør at det meste går greit.
    • En god strømforsyning er også viktig. Brettet mitt ble betydelig bedre mtp støy etter at jeg satte inn en PS med isolerte utganger og nok kapasitet. 
    • Da begynner prosjektet å nærme seg ferdig: Fin lyd. Koblet pickups´n slik at begge er inne i mid, og separat tonekontroll på begge.  God å spille på er den også.   Så får jeg samtidig komme med en liten feilkorrigering. Det øverste bildet i mitt innlegg der jeg nevnte hvilken gitar jeg skulle basere denne på er feil. Det er ikke bilde av hans 77, men 74´n i (trolig) 1987. I siste fase før den ble "pensjonert" ble brettet m/OBL-450´ne satt i den:
    • Du kan jo i teorien legge mange etter hverandre - om alle er på så er det jo ikke sikkert at det låter like bra  https://www.youtube.com/embed/F4mnrbvJ01Y
    • Da er det bare å prøve seg frem med andre ord.  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.