Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken låt øver du på nå?


Kerplunk

Anbefalte innlegg

Hm, det går i gammal blues på unge Blacksteen for tiden. Jeg har alltid vært dårlig på å holde fokus, så mye basics har gått meg hus forbi, uten at det faktisk var meningen. Så nå prøver jeg å lære helt standard blues-riff, "turnarounds", klassiske fraser og denslags. Startet med "Born Under a Bad Sign", hvor planen er å få riffet til å sitte skikkelig, øve inn akkordene for å ha et godt holdepunkt, og se om jeg etter hvert får til litt av det King, Clapton, Ford, etc, har gjort på sine respektive versjoner.

Deretter har jeg en del andre låter som er aktuelle, med forskjellige elementer jeg tenker er viktige å kunne som gitarist. "Mary Had a Little Lamb" med den klassiske strukturen og akkordene, der skal jeg bruke Marty Schwartz sin leksjon på YouTube. "Kansas City" med Albert King er også aktuell, veldig kjekk liten sak med erketradisjonell struktur. Bør være mulig å ta denne på øret. Videre tenker jeg Hendrix og "Red House", eventuelt "Voodoo Chile", for å få tak på den langsomme, smygende bluesen som jeg er stor fan av. Jeg har sett at Tim Pierce har noen gode videoer på nettopp Hendrix, så det vil fungere bra når jeg sitter fast. Mye Clapton og Hendrix, egentlig. "Crossroads" har jeg litt inne i fingrene allerede, så den hadde vært gøy å få til, samme med "Rock Me Baby" i Johnny Winters versjon.

Det er litt problemet, så mye å ta av og så vanskelig å bestemme seg, spesielt når man prøver å strukturere øvingen selv. Men det går fremover på et vis, bare å ta én låt om gangen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 4 months later...

Creeping death og disposable heroes (Metallica naturligvis). Sistnevnte låt førte til tre behandlinger av høyre hånd hos naprapat ?

Har også begynt så smått å kikke på Ghost - Rats ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.