Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags body er dette?


Anbefalte innlegg

22 timer siden, Rottenikken skrev:

Jeg hadde en fiestarød Squire stratocaster som jeg oppgraderte Fender USA pickups og Mexico sadler en gang. Vurderer å bygge den i stedet,  nesten helt maken, bare mye bedre.  Den hadde Fender MIM sadler, fiestarød body og lønn moderne hals. Jeg har en med CBS og den passer ikke i Fenderkofferten min, så jeg bygger den gitaren jeg så sterkt savner som ikke hadde CBS for da kommer kofferten til nytte. Jeg har angret i flere år på at jeg solgte den gitaren som jeg hadde. Jeg vil fortsatt ha fiesta rød men moderne hals. (Den får personlig logo - ikke Fender) Jeg skal bygge en replica av min gamle Squire gitar som jeg fortsatt savner den dag i dag. Men det skal ikke Squiredeler på. Der blir der Fender USA. DVS bare et unntak fra den jeg hadde - jeg skal ha 70's stemmeskruer. 

Denne halsen blir bra. Jeg er redd CBS ikke får plassi kofferten:

https://www.tonefactory.nl/hals-strat-7-25-21-frets-finished

 

SQUIER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rottenikken skrev:

Nei, ikke ny tråd

Akkurat. Så hvordan har du tenkt å holde liv i denne tråden i ca 1 1/2 år, uten å dobbelposte, trippelposte eller kvadruppelposte...? Noe du ikke får lov til?

No offense, bare nysgjerrig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får se. Squier - ja. Det var det jeg hadde. Men den var veldig god med Fender USA pickups og MIM sadler. Den var satt opp av han som byttet pickups på den, en forhandler i Fredrikstad.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, CastorFiber skrev:

Admin legger merke til at det ikke skal dobbeltpostes, eller startes en ny tråd om denne gitaren. Notert bak øret. 

Vurderer også å legge til "Squire" i listen over ord det ikke er tillatt å poste på forumet. Ja, det finnes en slik mulighet. :)

Hva er det som er så galt med Squire siden vi ikke skal skrive det? Det er jo bare en produsent? Skal jeg skrive "jeg hadde en S****r gitar"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tenker mye på dette og er usikker på hvordan den blir. Jeg holder meg heller til det som jeg syntes er fint. Noe jeg har ønsket meg i to år er en rød Partsocaster med hardtail men det blir 64 dollar porto pluss import. Men da koster jeg på meg Fender American hardtail siden hardtail er mye billigere enn tremolo. Og da får jeg bedre stol. Fender American tremolo koster 179€ mot Fender American hardtail koster 64€ så...

Jeg kjøper rød hardtailkropp fra USA så kommer denne tråden til å dø ut noen mnd men jeg skal nok vekke den til live når jeg får varene. 

Noname.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nå Squier er mye mer irriterende å lese enn Squire---Squire er bare irriterende å lese når det skrives om Squier, mens Squier er en skrivefeil som har blitt et stort, påtrengende merkenavn. I hvert fall for oss gitarister. Hadde det vært en kul, overlagt skrivefeil, som Timbaland elns, hadde det vært noe annet, men "Squier" er noe man forventer å lese i en skolestil i engelsk om riddere og jomfruer og polering av lanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som får lemmet mitt til å pumpe er ikke at det konsekvent skrives feil, men heller at man på tørre, arrogante møkka nekter å ikke en gang bekrefte at man har lest det mange har skrevet om hvordan det staves. 

#kretsmesterisetningsoppbygning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.