Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags body er dette?


Anbefalte innlegg

Et kjapt google-søk tyder på at alle Squier Strat fra Standard og opp har full size body. Kun Bullet og Affinity som har tynnere. Classic Vibe kommer heller ikke i svart pr. i dag, men mulig de har gjort det tidligere, det aner jeg ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette vanlig på en Squire - flytende tremolo? Jeg ser at det ikke er fender sin. Er dette en squirestol da? I så fall er det vel 10,5mm spacing? Ikke 10,8mm?

Jeg skal på ferie til familie i Norge om to uker og når jeg kommer tilbake så er jeg i gang. Den koster bare 50€. Og det er med stol. Skal ha fender sadler. (Fender sadler ikke fordi det er fender men skjønnsmessig)

$_84.JPG

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rottenikken skrev:

Er det vanlig med flytende stol på modellene over affinity? 

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med "flytende stol". Mener du 2-punkts kontra 6-punkts, eller det at tremoloen ligger flatt inntil eller kroppen kontra at den ligger og vipper mot skruene? (Altså, at en tremolo er flytende har ikke noe med hvor mange skruer den er festet med, men om den har mer kontakt med kroppen enn området der hvor skruene er festet - på en med 6-punkt, ikke 2-punkts hvor den kun hviler mot skruene om den settes opp flytende).

6-punkts finnes på Bullet, Affinity og Classic Vibe, samt eldre "Standard" Squier. 2-punkts finnes på nyere "Standard" Squier (med stor headstock og gull/svart logo). Eller noe. Suppler eller korriger om noen ser noe fullstendig feil i oppsummeringen.

Edit! Litt usikker på hvilke modeller som kom med annet enn svømmebasseng-routing..., men uansett, ser ut til at kroppen du har ett lite bilde av kan være en Squier Standard "Fat strat", typen som kom med matchende headstock, HSS og speilplekterbrett.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og mimrer litt og kom til å tenke på at det er nå 20 år siden jeg kjøpte min første elgitar. Å lage en maken bare bedre hadde vært noe - en privat jubileumsmodell. Det var en sunburst Squire med moderne hals. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.